+48 32 729 87 11

Recenzja programu do nauki biologii w Szkole Podstawowej przy użyciu Platformy Edukacyjnej i tablicy multimedialnej.

 

MULTIMEDIALNE PRACOWNIE PRZEDMIOTOWE – BIOLOGIA.

 

Zastanawiałaś / łeś się kiedyś czy zakupić program interaktywny do nauki biologii? Otóż ja to zrobiłam i nie żałuję. Chciałabym Cię dzisiaj
do jednego z nich przekonać.

Program, który ja przetestowałam w ostatnim czasie to produkt przygotowany przez uznanego wydawcę edukacyjnych materiałów cyfrowych – firmę Learnetic SA. o nazwie MULTIMEDIALNE PRACOWNIE PRZEDMIOTOWE – BIOLOGIA.

MPP – biologia dostosowany jest do klas 5-8 szkoły podstawowej i zawiera:

  • zagadnienia zgodne z nową podstawą programową;
  • lekcje – “Powtórz wiedzę”, “Czas na test” i “Sprawdź się”
  • 787 ekranów, 531 zadań, 16 filmów, 1 symulacja, 71 interaktywnych obiektów
  • gry dydaktyczne
  • plansze interaktywne
  • zestaw plansz do aktywizacji klasy przy tablicy interaktywnej wraz
    z przewodnikiem
  • bezterminową licencję dla 3 nauczycieli;
  • możliwość pobierania i instalacji na 6 urządzeniach.

Do prawidłowego działania zasobów edukacyjnych MPP sugerowana jest przeglądarka internetowa m.in.:

  • Chrome – wersja 17 lub wyższa
  • Firefox – wersja 4.0 lub wyższa

oraz system operacyjny:

  • Windows – wersja 7 lub wyższa
  • Android – wersja 5 lub wyższa

MPP – biologia wykorzystuje do pracy z uczniami klas V-VIII w szkole podstawowej. Jest to mała wiejska szkoła. Zajęcia trwają 45 minut, a klasy podczas zajęć wynoszą 8-15 osób.

Program MPP – biologia został on skonstruowany  w sposób przystępny, logiczny i spójny. Śmiem nawet twierdzić, że nie powinien on sprawić większych problemów nawet osobom sporadycznie korzystającym z komputera.
MPP ma ciekawą szatę graficzną. Jest atrakcyjny dla uczniów. Zagadnienia
tu przedstawiane są czytelne i nie wymagają dodatkowego komentarza ze strony nauczyciela. MPP pomógł wielu moim uczniom utrwalić i sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności zdobyte podczas lekcji. Pytania zawarte w gotowych testach są łatwe i zrozumiałe. Dzięki nim uczniowie nabywają umiejętności rozwiązywania zadań testowych różnego typu.

MPP umożliwia także korzystanie z gotowych, dostępnych na stronach tj. np. e-Kreda czy dzwonek.pl zasobów. Wszystkie te materiały można dodać
do własnych zasobów. Dzięki MPP nauczyciel ma także możliwość stworzenia własnych prezentacji – lekcji interaktywnych, które następnie może opublikować na odpowiednich stronach, może także korzystać z zasobów MPP  off – line .

MPP – biologia charakteryzuje się wykorzystaniem szerokiego zakresu aktywizujących metod nauczania podzielonych wg 4 kryteriów:

1) dyskusyjne

2) metody grupowego podejmowania decyzji

3) metody grupowego rozwiązywania problemów

4) metody uczenia się

Dzięki powyższym metodom nauczania rozwój kompetencji kluczowych jest kształtowany zgodnie z obowiązującymi trendami i pozwala motywować uczniów oraz uatrakcyjnia zajęcia.

W ewentualnych trudnościach przyjdzie z pomocą dołączony w formie papierowej poradnik, w którym opisany jest krok po kroku jak należy postępować podczas pracy z programem. Po zalogowaniu się na stronę e- Kreda zauważyłam w REPOZYTORIUM brak zakładki SZKOŁA PODSTAWOWA 5-8. Materiałów musiałam szukać w zakładce GIMNAZJUM. Moja sugestia byłaby taka,
aby poprawić nazewnictwo zakładek w platformie dzwonek.pl z racji tego,
że gimnazja od 1.09.2019r. przestały funkcjonować w polskim systemie edukacyjnym. Podczas pracy z MPP – biologia natknęłam się na kilka nieścisłości, np. klikając w jednym z testów na słowo DZIOBAK  – pojawiał się opis innego zwierzęcia i odwrotnie, itp. Sugeruję sprawdzenie i poprawę ewentualnych błędów.

Podsumowując mogę powiedzieć, że MPP – biologia to dobry i atrakcyjny program interaktywny dla uczniów klas 5-8 szkoły podstawowej. Lekcje przeprowadzone z jego pomocą były ciekawsze. Tematy biologiczne ogólnie uważane za trudne przy użyciu MPP – biologia stają się łatwe i ciekawsze
dla uczniów. Na pewno ułatwią one pracę nauczycielom i przekazanie wiedzy nawet tym najbardziej opornym uczniom.

Z MPP – biologia możemy uczyć aktywnie. „RAZEM NA TABLICY”
to doskonały pomysł na rozwijanie umiejętności kluczowych  dotyczących pracy w grupie i wspólnego rozwiązywania problemów, a także rozwijania kompetencji kluczowych.

POLECAM GORĄCO.

Agnieszka Dąda

nauczyciel biologii

w Szkole Podstawowej im, Stefana Żeromskiego

w Majkowie woj. świętokrzyskie

 

MPP Matematyka – recenzja oprogramowania dla szkoły podstawowej

Recenzja programu do nauki matematyki w Szkole Podstawowej przy użyciu Platformy Edukacyjnej i tablicy multimedialnej.

Biologia MPP – recenzja oprogramowania dla szkoły podstawowej

Co dziesiąte dziecko w Polsce ma problemy z nauką czytania. Niestety, w większości przypadków takim dzieciom przypina się łatkę niezdolnych, a nawet leniwych. Tymczasem przyczyną niepowodzeń najczęściej jest dysleksja.

Co pod choinkę dla Twojego Dziecka – 7 pomysłów na inteligentny prezent

Co pod choinkę dla Twojego Dziecka – 7 pomysłów na inteligentny prezent.   Przyjemność i nauka w jednym. W tym roku podaruj dziecku coś, co nie tylko zagwarantuje mu świetną zabawę, ale pozwoli też rozwinąć nowe umiejętności.   Zamiast kupować mu kolejną...

Nowoczesna szkoła – hity i nowości w oprogramowaniach dla szkół

Nowoczesna szkoła to taka, która wykorzystuje ciekawe oprogramowanie do urozmaicenia nauki.jak nowoczesne programy mogą wpłynąć na edukację w szkole.

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym