+48 32 729 87 11

Język polski nie należy do najłatwiejszych przedmiotów.

Jesteś nauczycielem języka polskiego i szukasz nowych sposobów dotarcia do uczniów? Martwisz się ich słabymi wynikami i potrzebujesz nowatorskich metod nauczania? Wypróbuj programy multimedialne do nauki języka polskiego i zobacz, jak zmienia się nastawienie uczniów do nauki.

 

 

Monotonia wrogiem uczniów, zmień to!

 

Uczniowie, pytani dlaczego nie lubią danego przedmiotu, wbrew pozorom nie stawiają na pierwszym miejscu stopnia trudności. Jeśli nauczyciel jest fajny, a lekcje ciekawe, uczniowie będą chętnie uczestniczyć nawet w uznawanych za trudne fizyce czy chemii. Natomiast wśród minusów wymieniana jest między innymi monotonia.

Nudne lekcje nie ułatwiają przyswajania wiedzy, są wrogiem zarówno uczniów, którzy nic z takich lekcji nie wynoszą, jak i coraz bardziej zniechęconych do pracy nauczycieli. Zamiast przekonywać uczniów, że przepisywanie z tablicy i samodzielne wykonywanie ćwiczeń w zeszycie jest najlepszą formą nauki, wyjdź naprzeciw ich młodzieńczym potrzebom. Wprowadź na lekcjach języka polskiego zwyczaj korzystania z programów multimedialnych i gier komputerowych.

W szkole podstawowej próżno szukać ucznia, który by nie przyjął takiego rozwiązania z radością. A nie od dziś wiadomo, że nauka poprzez zabawę, jest najlepszą formą nauki. Ponadto młodzi ludzie bardzo interesują się wszystkim, co wiąże się z nowoczesną elektroniką, warto to wykorzystać.

Multimedia w służbie nauce

Zaletą programów multimedialnych jest ich bardzo duża różnorodność i możliwość wykorzystania na wiele sposobów. O ile podręcznik zawsze będzie podręcznikiem, ćwiczenia wykonuje się za każdym razem w podobny sposób (uzupełniając lub odpowiadając na pytania) to programy multimedialne stworzone jako pomoc dydaktyczna do nauki języka polskiego wykorzystują wiele różnorodnych rozwiązań.

Nauczyciel korzystający z takich rozwiązań ma do dyspozycji plansze multimedialne, krótkie i dłuższe filmy, symulacje, prezentacje, gry interaktywne. To dość szeroki wachlarz możliwości, który gwarantuje, że na lekcjach języka polskiego uczniowie nie będą się nudzić. Całości dopełni intuicyjny interfejs, łatwość obsługi i możliwość uruchomienia na wielu stanowiskach jednocześnie. Dzięki temu uczniowie mogą indywidualnie, każdy w swoim tempie, korzystać z programów. Możliwa jest także praca grupowa lub współpraca całej klasy. Wszystko zależy od tego, jak nauczyciel zdecyduje się wykorzystać narzędzie, które dostał do ręki. Możliwości jest bardzo dużo.

Programy do nauki języka polskiego

Części mowy – hop do głowy! – to program dedykowany uczniom klas 4 – 6 mający ułatwić przyswojenie zasad gramatyki i ortografii. Uwagę zwraca bogata szata graficzna i dbałość o detale. Prosty interfejs to dobre rozwiązanie także dla dzieci mniej obeznanych z komputerami. Również dla tej grupy wiekowej stworzono program Już umiem, którego zadaniem jest wytrenowanie umiejętności poprawnego czytania oraz czytelnego pisania. Uzupełnieniem może być Lekcjoteka, zestaw gier, ćwiczeń i zabaw multimedialnych utrwalających wcześniej zdobytą wiedzę.

Przyswojenie części mowy i części zdań, a także opanowanie zasad gramatycznych wymaga nierzadko ciężkiej pracy. Tutaj sklep arante.pl wychodzi naprzeciw potrzebom uczniów i nauczycieli. Cztery zestawy programów:

to wręcz nieograniczony wybór propozycji dla młodszych i starszych uczniów szkół podstawowych. Istotną zaletą Didaktyki jest zwiększenie tempa przyswajania wiedzy przez uczniów, większe zainteresowanie pozornie nudną tematyką. Z punktu widzenia nauczyciela lekcję prowadzi się łatwiej i sprawniej, jest też więcej czasu na pracę z tymi uczniami, którzy potrzebują dodatkowych informacji.

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

5 × 1 =

Terapia dziecka ze spektrum autyzmu – poznaj przypadek Karola

Dowiedz się czym jest spektrum autyzmu i całościowe zaburzenia. Poznaj problematykę zespołu Aspergera poprzez przytoczenie teoretycznych rozważań specjalistów-praktyków i teoretyków. Zapoznaj się z przebiegiem terapii Karola – chłopca, który zmienił się pod wpływem terapii.

Tablica manipulacyjna w terapii SI i logopedycznej

Tablica manipulacyjna, tablica sensoryczna czy nawet tablica edukacyjna. Trzy nazwy, pod którymi kryje się jeden produkt. Czy Ty również padłeś „ofiarą” tej nowej mody? Tablice manipulacyjne są bardzo popularne i nic w tym dziwnego. Jest to świetna pomoc, którą możesz wykorzystać w terapii

Diagnoza: opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy, to informacja, że dziecko nie mówi, jak mówić powinno w danym roku życia: być może dziecko ma bardzo mały zasób słów, w mowie małego pacjenta dostrzega się wiele elizji (opuszczanie głosek), substytucji (zamiana głoski na inną), uproszczeń zbitek spółgłoskowych. Co dalej? Jak wygląda terapia

Autyzm a terapia logopedyczna. Studium przypadku – od diagnozy po terapię

Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem może być sporym wyzwaniem. W przypadku dzieci autystycznych, opracowanie programu usprawnienia funkcji mowy i wdrożenie prawidłowej terapii, jest wyzwaniem, ale postępy, jakie widać podczas zajęć, dają bardzo dużo satysfakcji. Co zadziałało?

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym