Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $post_types in /home/aranteblog/public_html/blog/wp-content/plugins/monarch/monarch.php on line 3783
Jak sprawić, by uczniowie nie chcieli wychodzić z Twojej lekcji języka polskiego? - Blog Arante.pl
+48 32 729 87 11

Język polski nie należy do najłatwiejszych przedmiotów.

Jesteś nauczycielem języka polskiego i szukasz nowych sposobów dotarcia do uczniów? Martwisz się ich słabymi wynikami i potrzebujesz nowatorskich metod nauczania? Wypróbuj programy multimedialne do nauki języka polskiego i zobacz, jak zmienia się nastawienie uczniów do nauki.

 

 

Monotonia wrogiem uczniów, zmień to!

 

Uczniowie, pytani dlaczego nie lubią danego przedmiotu, wbrew pozorom nie stawiają na pierwszym miejscu stopnia trudności. Jeśli nauczyciel jest fajny, a lekcje ciekawe, uczniowie będą chętnie uczestniczyć nawet w uznawanych za trudne fizyce czy chemii. Natomiast wśród minusów wymieniana jest między innymi monotonia.

Nudne lekcje nie ułatwiają przyswajania wiedzy, są wrogiem zarówno uczniów, którzy nic z takich lekcji nie wynoszą, jak i coraz bardziej zniechęconych do pracy nauczycieli. Zamiast przekonywać uczniów, że przepisywanie z tablicy i samodzielne wykonywanie ćwiczeń w zeszycie jest najlepszą formą nauki, wyjdź naprzeciw ich młodzieńczym potrzebom. Wprowadź na lekcjach języka polskiego zwyczaj korzystania z programów multimedialnych i gier komputerowych.

W szkole podstawowej próżno szukać ucznia, który by nie przyjął takiego rozwiązania z radością. A nie od dziś wiadomo, że nauka poprzez zabawę, jest najlepszą formą nauki. Ponadto młodzi ludzie bardzo interesują się wszystkim, co wiąże się z nowoczesną elektroniką, warto to wykorzystać.

Multimedia w służbie nauce

Zaletą programów multimedialnych jest ich bardzo duża różnorodność i możliwość wykorzystania na wiele sposobów. O ile podręcznik zawsze będzie podręcznikiem, ćwiczenia wykonuje się za każdym razem w podobny sposób (uzupełniając lub odpowiadając na pytania) to programy multimedialne stworzone jako pomoc dydaktyczna do nauki języka polskiego wykorzystują wiele różnorodnych rozwiązań.

Nauczyciel korzystający z takich rozwiązań ma do dyspozycji plansze multimedialne, krótkie i dłuższe filmy, symulacje, prezentacje, gry interaktywne. To dość szeroki wachlarz możliwości, który gwarantuje, że na lekcjach języka polskiego uczniowie nie będą się nudzić. Całości dopełni intuicyjny interfejs, łatwość obsługi i możliwość uruchomienia na wielu stanowiskach jednocześnie. Dzięki temu uczniowie mogą indywidualnie, każdy w swoim tempie, korzystać z programów. Możliwa jest także praca grupowa lub współpraca całej klasy. Wszystko zależy od tego, jak nauczyciel zdecyduje się wykorzystać narzędzie, które dostał do ręki. Możliwości jest bardzo dużo.

Programy do nauki języka polskiego

Części mowy – hop do głowy! – to program dedykowany uczniom klas 4 – 6 mający ułatwić przyswojenie zasad gramatyki i ortografii. Uwagę zwraca bogata szata graficzna i dbałość o detale. Prosty interfejs to dobre rozwiązanie także dla dzieci mniej obeznanych z komputerami. Również dla tej grupy wiekowej stworzono program Już umiem, którego zadaniem jest wytrenowanie umiejętności poprawnego czytania oraz czytelnego pisania. Uzupełnieniem może być Lekcjoteka, zestaw gier, ćwiczeń i zabaw multimedialnych utrwalających wcześniej zdobytą wiedzę.

Przyswojenie części mowy i części zdań, a także opanowanie zasad gramatycznych wymaga nierzadko ciężkiej pracy. Tutaj sklep arante.pl wychodzi naprzeciw potrzebom uczniów i nauczycieli. Cztery zestawy programów:

to wręcz nieograniczony wybór propozycji dla młodszych i starszych uczniów szkół podstawowych. Istotną zaletą Didaktyki jest zwiększenie tempa przyswajania wiedzy przez uczniów, większe zainteresowanie pozornie nudną tematyką. Z punktu widzenia nauczyciela lekcję prowadzi się łatwiej i sprawniej, jest też więcej czasu na pracę z tymi uczniami, którzy potrzebują dodatkowych informacji.

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 + pięć =

Nauczyciel poleca: 5 pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem z ASD

Jako nauczyciel wiem, że poszukiwanie nowych, ciekawych i funkcjonalnych pomocy dydaktycznych, terapeutycznych jest nieodłącznym elementem pracy pedagoga. Szczególnie trudne jest to w przypadku pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W swojej dotychczasowej pracy, miałam możliwość pracować z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym z pracy z uczniem z ASD. Z tymi dziećmi pracuję od kilkunastu lat i dlatego chcę Ci polecić pomoce, które według mnie sprawią, że praca z dziećmi z ASD będzie bardziej efektywna.

9 pomysłów na zabawy rozwijające zmysł dotyku. Te pomoce terapeutyczne wykonasz własnoręcznie.

Mamy dla Ciebie 9 pomysłów na codzienne czynności i zabawy rozwijające zmysł dotyku. Którą z nich wybierasz?

Zmysł dotyku a rozwój dziecka

Twoje dziecko nie lubi przytulać się, mimo iż nie dzieje mu się żadna krzywda?
Nieswojo czuje się w zatłoczonych miejscach, mimo iż jest ze znanymi mu osobami?
A może denerwują go niektóre ubrania, a nie ma uczulenia na żadne materiały, lub nie lubi bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi, złości się, gdy się ubrudzi…?
Te oraz wiele innych nieadekwatnych do sytuacji zachowań, wywołanych błędnym zinterpretowaniem informacji dostarczonych przez zmysł dotyku, może być objawem nadwrażliwości dotykowej.

Poranny krąg – wielozmysłowe poznawanie świata

Dzisiaj kilka słów o edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnych, o sposobie wprowadzania ich w świat przyrody, pór roku. Mówiąc o edukacji, nasuwają się pytania: czy edukacja w tym zakresie powinna ograniczać się do teorii? Czy dzieci powinno usadzać się w ławkach z książkami, czy przed tablicami multimedialnymi, aby tak poznawały świat? Odpowiedź tutaj jest jedna. Nie. Zobacz w jaki sposób uczyć dziecko z niepełnosprawnością intelektualną o otaczającym nas świecie.

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym