+48 32 729 87 11

Język polski nie należy do najłatwiejszych przedmiotów.

Jesteś nauczycielem języka polskiego i szukasz nowych sposobów dotarcia do uczniów? Martwisz się ich słabymi wynikami i potrzebujesz nowatorskich metod nauczania? Wypróbuj programy multimedialne do nauki języka polskiego i zobacz, jak zmienia się nastawienie uczniów do nauki.

 

 

Monotonia wrogiem uczniów, zmień to!

 

Uczniowie, pytani dlaczego nie lubią danego przedmiotu, wbrew pozorom nie stawiają na pierwszym miejscu stopnia trudności. Jeśli nauczyciel jest fajny, a lekcje ciekawe, uczniowie będą chętnie uczestniczyć nawet w uznawanych za trudne fizyce czy chemii. Natomiast wśród minusów wymieniana jest między innymi monotonia.

Nudne lekcje nie ułatwiają przyswajania wiedzy, są wrogiem zarówno uczniów, którzy nic z takich lekcji nie wynoszą, jak i coraz bardziej zniechęconych do pracy nauczycieli. Zamiast przekonywać uczniów, że przepisywanie z tablicy i samodzielne wykonywanie ćwiczeń w zeszycie jest najlepszą formą nauki, wyjdź naprzeciw ich młodzieńczym potrzebom. Wprowadź na lekcjach języka polskiego zwyczaj korzystania z programów multimedialnych i gier komputerowych.

W szkole podstawowej próżno szukać ucznia, który by nie przyjął takiego rozwiązania z radością. A nie od dziś wiadomo, że nauka poprzez zabawę, jest najlepszą formą nauki. Ponadto młodzi ludzie bardzo interesują się wszystkim, co wiąże się z nowoczesną elektroniką, warto to wykorzystać.

Multimedia w służbie nauce

Zaletą programów multimedialnych jest ich bardzo duża różnorodność i możliwość wykorzystania na wiele sposobów. O ile podręcznik zawsze będzie podręcznikiem, ćwiczenia wykonuje się za każdym razem w podobny sposób (uzupełniając lub odpowiadając na pytania) to programy multimedialne stworzone jako pomoc dydaktyczna do nauki języka polskiego wykorzystują wiele różnorodnych rozwiązań.

Nauczyciel korzystający z takich rozwiązań ma do dyspozycji plansze multimedialne, krótkie i dłuższe filmy, symulacje, prezentacje, gry interaktywne. To dość szeroki wachlarz możliwości, który gwarantuje, że na lekcjach języka polskiego uczniowie nie będą się nudzić. Całości dopełni intuicyjny interfejs, łatwość obsługi i możliwość uruchomienia na wielu stanowiskach jednocześnie. Dzięki temu uczniowie mogą indywidualnie, każdy w swoim tempie, korzystać z programów. Możliwa jest także praca grupowa lub współpraca całej klasy. Wszystko zależy od tego, jak nauczyciel zdecyduje się wykorzystać narzędzie, które dostał do ręki. Możliwości jest bardzo dużo.

Programy do nauki języka polskiego

Części mowy – hop do głowy! – to program dedykowany uczniom klas 4 – 6 mający ułatwić przyswojenie zasad gramatyki i ortografii. Uwagę zwraca bogata szata graficzna i dbałość o detale. Prosty interfejs to dobre rozwiązanie także dla dzieci mniej obeznanych z komputerami. Również dla tej grupy wiekowej stworzono program Już umiem, którego zadaniem jest wytrenowanie umiejętności poprawnego czytania oraz czytelnego pisania. Uzupełnieniem może być Lekcjoteka, zestaw gier, ćwiczeń i zabaw multimedialnych utrwalających wcześniej zdobytą wiedzę.

Przyswojenie części mowy i części zdań, a także opanowanie zasad gramatycznych wymaga nierzadko ciężkiej pracy. Tutaj sklep arante.pl wychodzi naprzeciw potrzebom uczniów i nauczycieli. Cztery zestawy programów:

to wręcz nieograniczony wybór propozycji dla młodszych i starszych uczniów szkół podstawowych. Istotną zaletą Didaktyki jest zwiększenie tempa przyswajania wiedzy przez uczniów, większe zainteresowanie pozornie nudną tematyką. Z punktu widzenia nauczyciela lekcję prowadzi się łatwiej i sprawniej, jest też więcej czasu na pracę z tymi uczniami, którzy potrzebują dodatkowych informacji.

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 − 17 =

Kiedy do logopedy? Na co zwrócić uwagę?

Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią? Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice nie tylko małych dzieci, ale także tych rozpoczynających przygodę ze szkołą. Często, gdy nasze dziecko czegoś nie robi, nie wymawia, niepokoimy się i jest to normalne. W naszej głowie zaczynają pojawiać się przysłowiowe czarne myśli: co teraz. Gdzie szukać wsparcia. Czy aby nie przesadzam. W końcu kiedy udać się do logopedy?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy?

W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko to z myślą o rozwijaniu kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), program ten jest szansą na modernizację szkół i dostosowanie ich do współczesnych potrzeb edukacyjnych. Jak otrzymać dofinansowanie? Jak wypełnić wnioski? Ile można otrzymać i co można kupić? Sprawdź w naszym artykule.

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz społeczną. Dofinansowanie oferowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) ma na celu zniwelowanie tych przeszkód, ułatwiając osobom z niepełnosprawnościami dostęp do narzędzi, które są kluczowe dla ich niezależności i integracji. Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak wyciszyć dziecko – 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane

Żłóbki, przedszkola, ale i dom to miejsca: gdzie dzieci edukują się, rozwijają swoją kreatywność, poznają siebie, ale i mają styczność z innymi osobami, często dla nich początkowo obcymi. To miejsca, w których ciągle coś się dzieje, które dostarczają dzieciom różnych bodźców. To wszystko powoduje, że w dzieciach kumuluje się nadmiar różnych emocji, które gdzieś muszą znaleźć ujście. Niestety często reakcja, związana z nadmiarem tych emocji i bodźców, jest negatywna, związana z płaczem, krzykiem, nadaktywnością, bądź odwrotnie zmęczeniem. Co wtedy zrobić? Jak sobie poradzić, gdy masz przebodźcowane dziecko? Jeśli jesteś ciekawy/ciekawa, jak wyciszyć dziecko, jak pomoc mu zrelaksować się, poczuć się na nowo bezpiecznie, to ten artykuł jest dla Ciebie. Poznaj 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane!

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym