Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $post_types in /home/aranteblog/public_html/blog/wp-content/plugins/monarch/monarch.php on line 3783
Praca z dziećmi - Blog Arante.pl
+48 32 729 87 11

Skąd czerpać motywację do pracy z dziećmi ?

 

Praca z dziećmi jest piękna, lecz wymagająca i choć daje dużo satysfakcji nierzadko każdemu nauczycielowi zdarza się kryzys. W jaki sposób na nowo stać się pedagogiem z powołania?

Co zrobić kiedy praca z dziećmi totalnie rozmija się z Twoim wcześniejszym wyobrażeniem? Oto kilka cennych wskazówek, które możesz wdrożyć od zaraz!

1.Bądź kreatywny

 

Nauczyciel którego zapamiętuje się na całe życie oraz wspomina z uśmiechem na ustach to przede wszystkim taki, który inspiruje dzieci do działania. Wychodzenie poza przyjęty schemat musi stać się Twoim punktem odniesienia w pracy z dziećmi jako pedagog. motywacja praca z dziećmiWyobraźmy sobie sytuację w której nauczyciel omawia zasady dynamiki Newtona nie posługując się żadnymi pomocami oraz nie angażując uczniów – po prostu w sposób podający przekazuje wiedzę.

Jak myślisz ile przeciętny uczeń zapamięta z podanych definicji?  Naszym zdaniem niewiele. Otwórz swój umysł i umysły swoich uczniów, praca z dziećmi może być bardziej kreatywna !

Zanim przejdziesz do omawiania definicji z podręcznika przeprowadź w klasie burzę mózgów i razem stwórzcie mapę myśli. Fizyka to kwintesencja logicznego myślenia, a zrozumienie jej praw przychodzi z łatwością w momencie dużego zaangażowania  procesów myślowych.

Staraj się angażować wszystkie zmysły podczas pracy z dziećmi ! Jako przykładów używaj przedmiotów codziennego użytku, bądź sam wykonuj jedyne w swoim rodzaju pomoce dydaktyczne, aby uczniowie mogli ich dotknąć i powiązać zdobytą wiedzę z codziennym życiem.

Na koniec bardzo dobrym pomysłem jest utrwalenie wiedzy uczniów przy wykorzystaniu programów komputerowych. Oto przykłady https://www.arante.pl/didakta-fizyka.html https://www.arante.pl/plansze-interaktywne-fizyka-szkola-podstawowa.html

 

2. Zmień nastawienie

 

Twoje nastawienie jest kluczowe. Uczniowie od razu wyczują brak pasji do przekazywanej wiedzy. Staraj się non stop odkrywać piękno przedmiotu, którego uczysz.

Szukaj ciekawostek i zarażaj dzieci i młodzież wiedzą. Oczywiście każdy nauczyciel miewa chwile zwątpienia i wrażenie,że jego działanie nie ma sensu.motywacja-praca z dziećmi-2 W takiej sytuacji warto przypomnieć dlaczego wybrało się taką drogę a nie inną?

Młodzież i rodzice to często trudne relacje i nawet jeśli posiadasz w sobie wielką pasję musisz nauczyć się dbać o własny komfort psychiczny. Zbuduj sobie autorytet! bądź osobą asertywną i konsekwentną- w tym celu pomoże Ci film https://www.arante.pl/asertywnosc.html

Nauczyciel, który stara się za wszelką cenę przypodobać uczniom i rodzicom niestety często ponosi nieprzyjemne konsekwencje swojego zachowania. Oczywiście empatia w tym zawodzie jest ważna, ale wartościowy nauczyciel potrafi  mądrze wymagać. Wiesz że życie bywa trudne i nie raz młodemu człowiekowi przyjdzie stoczyć trudną walkę o własny los.

Pamiętaj nawet jeśli popełniłeś błąd – zdarza się. Nie bój się do niego przyznać! masz do niego prawo jak każda inna osoba. Postaraj się wypracować sobie optymalny schemat postępowania w sytuacjach trudnych- zapanuj nad stresem i emocjami korzystając z filmu https://www.arante.pl/skuteczne-techniki-radzenia-sobie-ze-stresem.html

 

3. Doskonal swoje umiejętności

 

Nie pozwól sobie na pozostanie w tyle- wiedza to potężne oręże w dłoniach! Nieustanne doskonalenie na szkoleniach bądź kursach czy studiach pozwala posługiwać się nowoczesnymi technikami dydaktycznymi oraz aktualną wiedzą pedagogiczną.motywacja3 - praca z dziećmi W dobie wszechogarniającego internetu oraz innych problemów dzieci i młodzieży nie możesz pozwolić sobie na luki w kompetencjach.

Praca nad sobą jest nazywana najcięższą w życiu, ale to ona przynosi najpiękniejsze owoce. Profesjonalne kompetencję zawsze się obronią ! Wszystko w życiu wymaga czasu,ale on i tak upłynie!

Od Ciebie zależy czy wykorzystasz go w sposób produktywny! Zostań ekspertem swojej dziedziny oraz unikatowym autorytetem.

Zobaczysz wówczas, że niewiele Cię zaskoczy i co ważne będzie Ci łatwiej pomóc swojemu podopiecznemu oraz jego rodzicom. Staraj się proponować rodzicom rozrywkę, która otworzyć umysł ich dzieci https://www.arante.pl/scottie-go-edu.html Będąc wykwalifikowanym autorytetem będzie Ci dużo łatwiej wywrzeć wpływ na postawy rodziców.

 

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

17 + 2 =

Nauczyciel poleca: 5 pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem z ASD

Jako nauczyciel wiem, że poszukiwanie nowych, ciekawych i funkcjonalnych pomocy dydaktycznych, terapeutycznych jest nieodłącznym elementem pracy pedagoga. Szczególnie trudne jest to w przypadku pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W swojej dotychczasowej pracy, miałam możliwość pracować z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym z pracy z uczniem z ASD. Z tymi dziećmi pracuję od kilkunastu lat i dlatego chcę Ci polecić pomoce, które według mnie sprawią, że praca z dziećmi z ASD będzie bardziej efektywna.

9 pomysłów na zabawy rozwijające zmysł dotyku. Te pomoce terapeutyczne wykonasz własnoręcznie.

Mamy dla Ciebie 9 pomysłów na codzienne czynności i zabawy rozwijające zmysł dotyku. Którą z nich wybierasz?

Zmysł dotyku a rozwój dziecka

Twoje dziecko nie lubi przytulać się, mimo iż nie dzieje mu się żadna krzywda?
Nieswojo czuje się w zatłoczonych miejscach, mimo iż jest ze znanymi mu osobami?
A może denerwują go niektóre ubrania, a nie ma uczulenia na żadne materiały, lub nie lubi bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi, złości się, gdy się ubrudzi…?
Te oraz wiele innych nieadekwatnych do sytuacji zachowań, wywołanych błędnym zinterpretowaniem informacji dostarczonych przez zmysł dotyku, może być objawem nadwrażliwości dotykowej.

Poranny krąg – wielozmysłowe poznawanie świata

Dzisiaj kilka słów o edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnych, o sposobie wprowadzania ich w świat przyrody, pór roku. Mówiąc o edukacji, nasuwają się pytania: czy edukacja w tym zakresie powinna ograniczać się do teorii? Czy dzieci powinno usadzać się w ławkach z książkami, czy przed tablicami multimedialnymi, aby tak poznawały świat? Odpowiedź tutaj jest jedna. Nie. Zobacz w jaki sposób uczyć dziecko z niepełnosprawnością intelektualną o otaczającym nas świecie.

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym