+48 32 729 87 11

Jak otrzyma膰 dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych i sprz臋tu dla uczni贸w z SPE

 

鈥媁 2024 roku MEN realizuje kolejn膮, ostatni膮 ju偶, edycj臋 rz膮dowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach kt贸rego plac贸wki szkolne mog膮 otrzyma膰 dofinansowanie na zakup sprz臋tu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W bud偶ecie Programu jest do rozdania a偶 55 mln. z艂 a wszystko to z my艣l膮 o rozwijaniu kompetencji uczni贸w i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), program ten jest szans膮 na modernizacj臋 szk贸艂 i dostosowanie ich do wsp贸艂czesnych potrzeb edukacyjnych.

Jak otrzyma膰 dofinansowanie? Jak wype艂ni膰 wnioski? Ile mo偶na otrzyma膰 i co mo偶na kupi膰? Sprawd藕 w naszym artykule..

Na skr贸ty:

 

 

aktywna tablica 2024

Jakie dofinansowanie mo偶e otrzyma膰 szko艂a w ramach Aktywnej Tablicy 2024?

aktywna tablica infografika 9

W ramach programu „Aktywna Tablica” 2024 szko艂y mog膮 otrzyma膰 r贸偶ne kwoty dofinansowania, w zale偶no艣ci od ich typu oraz specjalnych potrzeb edukacyjnych uczni贸w, kt贸rych ucz膮.

Ponadto, warto podkre艣li膰, 偶e program „Aktywna Tablica” finansowany jest w 80% ze 艣rodk贸w bud偶etu pa艅stwa i w 20% z wk艂adu w艂asnego organ贸w prowadz膮cych szko艂臋. To oznacza, 偶e szko艂y (lub ich organy prowadz膮ce; z wy艂膮czeniem szk贸艂 prowadzonych przez ministerstwa) s膮 zobowi膮zane do zapewnienia cz臋艣ci finansowania projektu z w艂asnych 艣rodk贸w, co jest form膮 zapewnienia zaanga偶owania i odpowiedzialno艣ci za prawid艂ow膮 realizacj臋 projektu.

 

Aktywna tablica 2024 – jakie kwoty dla poszczeg贸lnych szk贸艂?

 

Szko艂y podstawowe i ponadpodstawowe, w tym szko艂y za granic膮:

Aktywna tablica 2024 - szko艂y podstawowe i ponadpodstawowe - kwota dofinansowania

Mog膮 wnioskowa膰 o udzielenie wsparcia finansowego w wysoko艣ci nie wy偶szej ni偶 14 tys. z艂. (14聽000 z艂 z bud偶etu pa艅stwa + 3500 z艂 wk艂adu w艂asnego, czyli w sumie b臋dzie to 17 500 z艂)

馃敻Szko艂y podstawowe mog膮 naby膰 takie pomoce, jak np.: tablica interaktywna z projektorem lub bez, projektor, g艂o艣niki, interaktywny monitor.

馃敻Szko艂y ponadpodstawowe mog膮 kupi膰 w ramach Aktywnej Tablicy pomoce z zakresu np. tablica interaktywna z projektorem lub bez, projektor, g艂o艣niki, interaktywny monitor, dodatkowo specjalistyczne oprogramowanie lub materia艂y edukacyjne wykorzystuj膮ce TIK, takie jak: wirtualne laboratoria, materia艂y do robotyki czy kodowania.

 

Co mo偶na zakupi膰 w ramach Aktywnej Tablicy – rodzaje pomocy dydaktycznych w ramach wniosku A

  • Laptop wraz ze sprz臋tem umo偶liwiaj膮cym przetwarzanie wizerunku i g艂osu udost臋pnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za po艣rednictwem transmisji audiowizualnej
  • Zestaw dla nauczyciela do prowadzenia zaj臋膰 z wykorzystaniem metod i technik kszta艂cenia na odleg艂o艣膰, w sk艂ad kt贸rego wchodz膮: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowy zestaw s艂uchawek i mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju s艂u偶膮cy w szczeg贸lno艣ci do rysowania element贸w graficznych na komputerze lub monitorze
  • Tablica interaktywna z projektorem ultrakr贸tkoogniskowym
  • Tablica interaktywna bez projektora ultrakr贸tkoogniskowego
  • Projektor
  • Projektor ultrakr贸tkoogniskowy
  • G艂o艣niki lub inne urz膮dzenia pozwalaj膮ce na przekaz d藕wi臋ku
  • Interaktywny monitor dotykowy o przek膮tnej ekranu co najmniej 55 cali
  • Specjalistyczne oprogramowanie lub materia艂y edukacyjne, wykorzystuj膮ce TIK, takie jak: wirtualne laboratoria, materia艂y do nauczania kodowania i robotyki.

 

Aktywna tablica 2024 - co mo偶na naby膰 w ramach dofinansowania (wniosek A)

Szko艂y podstawowe kszta艂c膮ce uczni贸w ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepe艂nosprawno艣ciami:

 

Aktywna tablica 2024 - szko艂y podstawowe kszta艂c膮ce uczni贸w ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- kwota dofinansowania

Takie plac贸wki mog膮 wnioskowa膰 o udzielenie wsparcia finansowego w wysoko艣ci nie wy偶szej ni偶 35 tys. z艂. (35聽000 z艂 z bud偶etu pa艅stwa + 8聽750 z艂 wk艂adu w艂asnego, w sumie b臋dzie to 43聽750 z艂)

 

 

 

 

 

 

 

 

Co mo偶na zakupi膰 w ramach Aktywnej Tablicy – rodzaje pomocy dydaktycznych, spe艂niaj膮cych wymagania TIK w ramach wniosku B

  • Pomoce dydaktyczne lub narz臋dzia do terapii psychoneurologicznej dla uczni贸w z zaburzeniami koncentracji i uwagi (w tym: ADHD, ADD), z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮 oraz dla uczni贸w z zaburzeniami proces贸w uczenia si臋, w tym z dysleksj膮, dyskalkuli膮
  • Pomoce dydaktyczne lub narz臋dzia do terapii proces贸w komunikacji, w tym zaburze艅 przetwarzania s艂uchowego, dla uczni贸w z centralnymi zaburzeniami s艂uchu, s艂abo艣膰 s艂ysz膮cych, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem
  • Pomoce dydaktyczne lub narz臋dzia do terapii dla uczni贸w pos艂uguj膮cych si臋 wspomagaj膮cymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC), w szczeg贸lno艣ci uczni贸w z uszkodzeniami neurologicznymi, pora偶eniami
  • Pomoc dydaktyczne lub narz臋dzia do terapii dla uczni贸w z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮 w stopniu umiarkowanym, znacznym i g艂臋bokim
  • Pomoce dydaktyczne lub narz臋dzia do terapii dla uczni贸w maj膮cych problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych ni偶 wymienione w cz. IV B w pkt 1 do 4 z zaburzeniami wymagaj膮cymi terapii logopedycznej lub psychologicznej
  • Specjalistyczne oprogramowanie do pomocy dydaktycznych lub narz臋dzi do terapii, wskazanych w cz. IV B pkt 1-5 wniosku, wykorzystywanej w TIK
  • Komputer stacjonarny lub laptop, je偶eli jest on niezb臋dny do prawid艂owego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narz臋dzi do terapii lub oprogramowania, wskazanych w pkt 1-5 lub 6 wniosku

 

AKTYWNA TABLICA – OPROGRAMOWANIE I SPRZ臉T

 

aktywna tablica infografiki do artykulu wklad wlasny

 

 

Szko艂y podstawowe kszta艂c膮ce uczni贸w niewidomych:

Mog膮 one r贸wnie偶 wnioskowa膰 o wsparcie finansowe w wysoko艣ci nie wy偶szej ni偶 35 tys. z艂. (35聽000 z艂 z bud偶etu pa艅stwa + 8聽750 z艂 wk艂adu w艂asnego, w sumie b臋dzie to 43聽750 z艂)

Aktywna tablica 2024 - szko艂y podstawowe kszta艂c膮ce uczni贸w niewidomych - kwota dofinansowania

 

Co mo偶na zakupi膰 w ramach Aktywnej Tablicy – rodzaje pomocy dydaktycznych, spe艂niaj膮cych wymagania TIK w ramach wniosku B (dla uczni贸w niewidomych)

  • Notatnik brajlowski
  • Linijka brajlowska
  • Inne urz膮dzenia brajlowskie stanowi膮ce po艂膮czenie funkcji notatnika brajlowskiego i linijki brajlowskiej
  • Komputer stacjonarny lub laptop, je偶eli jest on niezb臋dny do prawid艂owego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narz臋dzi do terapii lub oprogramowania, wskazanych w pkt 1-3

 

aktywna tablica infografika 6nowa

 

Specjalne o艣rodki szkolno-wychowawcze dla uczni贸w s艂abowidz膮cych i niewidomych (SOSW):

 

Aktywna tablica 2024 - specjalne o艣rodki szkolno-wychowawcze dla uczni贸w s艂abowidz膮cych i niewidomych - kwota dofinansowania

 

Mog膮 wnioskowa膰 o udzielenie wsparcia finansowego na zakup specjalistycznej drukarki w wysoko艣ci nie wy偶szej ni偶 100 tys. z艂. (100聽000 z艂 z bud偶etu pa艅stwa + 20 000 z艂 wk艂adu w艂asnego, w sumie b臋dzie to 120 000 z艂) na zakup drukarek brajlowskich, drukarki 3D czy urz膮dze艅 brajlowskich.

 

Co mo偶na zakupi膰 w ramach Aktywnej Tablicy – rodzaje pomocy dydaktycznych, spe艂niaj膮cych wymagania TIK w ramach wniosku C

  • drukarka brajlowska
  • drukarka druku wypuk艂ego
  • drukarka 3D

 

Jakie warunki musi spe艂ni膰 SP i SS (SPE), kt贸re wnioskuj膮 w Programie?

 

  1. Ka偶dy wnioskowany interaktywny monitor dotykowy powinien by膰 wspierany przez przynajmniej jeden zestaw urz膮dze艅 i oprogramowania, kt贸ry obejmuje:
    a) Laptop dla nauczyciela lub inne urz膮dzenie mobilne o funkcjonalno艣ci komputera, wyposa偶one w:
  • zainstalowany system operacyjny,
  • pakiet oprogramowania biurowego,
  • program antywirusowy,
  • oprogramowanie do blokowania nieodpowiednich tre艣ci, kt贸re mo偶e by膰 r贸wnie偶 instalowane na urz膮dzeniach sieciowych szko艂y.b) Router zapewniaj膮cy po艂膮czenie z sieci膮.

2. W miar臋 sk艂adania wniosk贸w o zakup interaktywnych monitor贸w dotykowych, na ka偶dy z nich nale偶y zapewni膰 co najmniej jedn膮 sal臋 lekcyjn膮 z dost臋pem do Internetu, przygotowan膮 do wykorzystania z interaktywnym monitorem dotykowym.

3. Odpowiednio, w zale偶no艣ci od liczby wnioskowanych do zakupu pomocy dydaktycznych i narz臋dzi terapeutycznych, wymagana jest co najmniej jedna sala lekcyjna z dost臋pem do Internetu, dostosowana do potrzeb tych narz臋dzi i materia艂贸w. Powinien by膰 zapewniony co najmniej jeden punkt dost臋powy do Internetu, z kt贸rego uczniowie mog膮 korzysta膰 podczas zaj臋膰 pozalekcyjnych oraz w dni wolne od zaj臋膰, w celu wsparcia ich edukacji i rozwoju.

 

 

Dodatkowe wymagania dla sprz臋tu, pomocy dydaktycznych i narz臋dzi do terapii:

 

  • Dodatkowe wymagania dla sprz臋tu, pomocy dydaktycznych i narz臋dzi do terapii w ramach Aktywnej Tablicy 2024Musz膮 posiada膰 deklaracj臋 CE.
  • Musz膮 posiada膰 certyfikat ISO 9001 dla producenta, z wyj膮tkiem sprz臋tu, pomocy dydaktycznych lub narz臋dzi do terapii stanowi膮cych wyroby medyczne (wtedy musz膮 by膰 wytworzone zgodnie z norm膮 medyczn膮 PN-EN ISO 13485).
  • Musz膮 by膰 fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcze艣niej ni偶 9 miesi臋cy przed dostaw膮) i wolne od obci膮偶e艅 prawami os贸b trzecich.
  • Musz膮 posiada膰 do艂膮czone niezb臋dne instrukcje i materia艂y dotycz膮ce u偶ytkowania sporz膮dzone w j臋zyku polskim.
  • Musz膮 posiada膰 okres gwarancji udzielonej przez producenta lub dostawc臋 nie kr贸tszy ni偶 2 lata鈥.

Wk艂ad w艂asny – co nale偶y przez to rozumie膰?

Wk艂ad w艂asny mo偶e by膰 r贸wnie偶 zaliczony jako wk艂ad rzeczowy, obejmuj膮cy komputery i r贸偶ne urz膮dzenia technologii informacyjno-komunikacyjnej u偶ywane do cel贸w dydaktycznych (nabyte w roku z艂o偶enia wniosku, jednak nie p贸藕niej ni偶 w dniu aplikowania do programu „Aktywna Tablica”).

Aktywna tablica 2024 - wk艂ad w艂asny

 

Harmonogram Projektu Aktywna Tablica – do kiedy mo偶na z艂o偶y膰 wniosek?

 

1. Dyrektor szko艂y podstawowej, szko艂y ponadpodstawowej lub SOSW wyst臋puje do organu prowadz膮cego z wnioskiem o udzia艂 w Programie 鈥 do 15 maja 2024 r.,
2. Organ prowadz膮cy wyst臋puje do Wojewody z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego 鈥 do 30 maja 2024 r.
3. Zesp贸艂 oceny wniosk贸w o udzielenie wsparcia finansowego, dokonuje kwalifikacji szk贸艂 podstawowych, ponadpodstawowych i SOSW do obj臋cia wsparciem finansowym 鈥 do 30 czerwca 2024 r.
4. Wojewoda przekazuje 艣rodki finansowe organom prowadz膮cym na zakup sprz臋tu, pomocy dydaktycznych lub narz臋dzi do terapii 鈥 do 31 sierpnia 2024 r.

 

 

 

Harmonogram programu Aktywna tablica 2024

 

  • Szko艂y podstawowe, szko艂y ponadpodstawowe i SOSW obj臋te wsparciem finansowym sk艂adaj膮 organom prowadz膮cym sprawozdania finansowedo 10 stycznia 2025 r.
  • Szko艂y podstawowe, szko艂y ponadpodstawowe i SOSW obj臋te wsparciem finansowym sk艂adaj膮 organom prowadz膮cym sprawozdania merytorycznedo 31 sierpnia 2025 r.
  • Organy prowadz膮ce sk艂adaj膮 sprawozdanie Wojewodzie 鈥 do 15 wrze艣nia 2025 r.

Aktywna Tablica 2024 – jakie oprogramowanie spe艂nia warunki wniosku B dla SPE

 

Jakie oprogramowanie wybra膰, by spe艂nia艂o wymogi Aktywnej Tablicy? Mo偶esz zdecydowa膰 si臋 na jeden z poni偶szych pakiet贸w. Zawieraj膮 one propozycje program贸w dla uczni贸w z SPE i podzielone zosta艂y w zale偶no艣ci od wieku uczni贸w. Tym sposobem mamy tu pakiet Premium dla uczni贸w klas 1-3 oraz 4-8 oraz mniejszy pakiet – Basic – dla uczni贸w klas 1-3 oraz 4-8 do wyboru.

 

Pakiet Arante EDU Premium (Aktywna Tablica) 1-3

Pobierz, jako plik

aktywna tablica pakiet programow od arante 2

ZOBACZ W SKLEPIE

 

Pakiet Arante EDU Premium (Aktywna Tablica) 4-8

Pobierz, jako plik

aktywna tablica pakiet programow od arante 3

ZOBACZ W SKLEPIE

 

Pakiet Arante EDU Basic (Aktywna Tablica) 1-3

Pobierz, jako plik

aktywna tablica pakiet programow od arante 4

ZOBACZ W SKLEPIE

 

Pakiet Arante EDU Basic (Aktywna Tablica) 4-8

Pobierz, jako plik

Aktywna tablica - pakiet program贸w od Arante (1)

 

ZOBACZ W SKLEPIE

 

 

Nowe wnioski dla dyrektor贸w szk贸艂 oraz organ贸w prowadz膮cych – pobierz wnioski do Aktywnej Tablicy 2024

W 2024 roku obowi膮zuj膮 nowe wnioski dla dyrektor贸w szk贸艂 oraz organ贸w prowadz膮cych:

 

Wniosek A dyrektora 鈥 dotyczy szk贸艂 wymienionych 搂 2 ust. 3 i 4 rozporz膮dzenia (szko艂y podstawowe, kt贸re nie otrzyma艂y wsparcia finansowego w latach 2017-2019; szko艂y ponadpodstawowe);

POBIERZ WNIOSEK

 

Wniosek B dyrektora 鈥 dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust. 5 rozporz膮dzenia (szko艂y podstawowe, w kt贸rych ucz膮 si臋 uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 鈥 uczniowie niewidomi oraz w 搂 2 ust. 6 rozporz膮dzenia (szko艂y podstawowe, w kt贸rych ucz膮 si臋 uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 鈥 uczniowie posiadaj膮cy r贸偶norodne zaburzenia rozwojowe, utrudniaj膮ce lub uniemo偶liwiaj膮ce prawid艂owy proces kszta艂cenia)

POBIERZ WNIOSEK

 

Wniosek C dyrektora 鈥 dotyczy szk贸艂 wymienionych 搂 2 ust. 7 rozporz膮dzenia – specjalne o艣rodki szkolno-wychowawcze dla uczni贸w niewidomych lub s艂abowidz膮cych;

POBIERZ WNIOSEK

 

Wniosek D dyrektora (Ministerstwo/ORPEG) 鈥 dotyczy szk贸艂 wymienionych 搂 2 ust. 3 i 4 rozporz膮dzenia (szko艂y podstawowe i szko艂y za granic膮, kt贸re nie otrzyma艂y wsparcia finansowego w latach 2017-2019; szko艂y ponadpodstawowe i szko艂y za granic膮);

POBIERZ WNIOSEK

 

Wniosek organu prowadz膮cego;

POBIERZ WNIOSEK

 

Wniosek organu prowadz膮cego (Ministerstwo/ORPEG).

POBIERZ WNIOSEK

 

 

Artyku艂 zosta艂 przygotowany na postawie materia艂贸w udost臋pnionych na stronach:

馃憠https://www.gov.pl/web/edukacja/aktywna-tablica-2024

oraz w oparciu o dokumenty dost臋pne do pobrania na ww. stronach:

https://www.gov.pl/web/edukacja/aktywna-tablica-2024聽

Ludzkie cia艂o – program edukacyjny

Ludzkie cia艂o - nowy program edukacyjny Ludzkie cia艂o sprawdzi si臋 w ka偶dej szkole, w kt贸rej nauczyciele chc膮 urozmaici膰 lekcje na etapie edukacji wczesnoszkolnej lub w kolejnych klasach na lekcjach przyrody. Zakres materia艂u umo偶liwia wykonywanie 膰wicze艅 przez dzieci...

Labo Lab

Labolab - zestawy do pracowni przedmiotowych Nowo艣膰 w ofercie edukacyjnej dla szk贸艂. Nauczanie poprzez eksperymentowanie poprawia wyniki uczni贸w i korzystnie wp艂ywa na zapami臋tywanie . Aby uczniowie mogli lepiej zrozumie膰 zjawiska przyrodnicze, wa偶ne jest aby...

Uwaga S艂uchowa PRO jako nowoczesne narz臋dzie do wspomagania nauki j臋zyk贸w obcych.

Uwaga S艂uchowa PRO 鈥 narz臋dzie, kt贸re rewolucjonizuje nauczanie j臋zyk贸w obcych i nadaje zupe艂nie now膮 skuteczno艣膰 pracy o艣rodk贸w i szk贸艂 j臋zykowych. Uwaga s艂uchowa PRO pozwoli Twojej Plac贸wce: wyprzedzi膰 konkurencj臋 wyr贸偶ni膰 si臋 na rynku przyci膮gn膮膰 wi臋cej klient贸w...

Recenzja programu „艢mia艂o do szko艂y!”

鈥炁歮ia艂o do szko艂y! Program zapobiegaj膮cy trudno艣ciom w nauce czytania, pisania i liczenia鈥 wydawnictwa Nowa Era jest to zestaw narz臋dzi wspieraj膮cych nauczycieli i terapeut贸w w zapobieganiu trudno艣ciom w nauce czytania, pisania i liczenia u przysz艂ych...
Share This

Udost臋pnij

Udost臋pnij swoim znajomym