+48 32 729 87 11

Programista – zawód przyszłości – zainteresuj tematem dziecko!

Programista - zawód przyszłościProgramowanie, podobnie jak chociażby znajomość języków obcych, należy do tej grupy umiejętności, które znacząco ułatwiają start w dorosłym życiu. I podobnie, jak w przypadku języków obcych, im wcześniej dziecko zacznie się z nim zaznajamiać, tym lepiej. Co ciekawe, choć intuicja może podpowiadać inaczej, bariera wiekowa w przypadku pierwszej styczności z programowaniem, nie jest tak wysoka, jak można by sądzić – i znacząco pomagają w tym wyspecjalizowane zabawki interaktywne.

Nauka już od przedszkola

MakeblockJak się okazuje, z programowaniem można zaznajamiać już nawet całkiem małe dzieci – włącznie z tymi w wieku 4-6 lat. Choć mogłoby się zdawać, ze w przypadku programowania konieczna jest umiejętność czytania lub chociażby liczenia, pierwsze kroki na tej drodze nie wymagają tego. Zabawki interaktywne stworzone właśnie pod tym kątem służą raczej pobudzaniu umiejętności programistycznego myślenia i sposobu układania wniosków – a do tego wystarczają interaktywne elementy, które łączy się w określony sposób, aby później sprawdzić, jaki efekt wywołają.

Czy to nie za wcześnie na siedzenie przy komputerze?

Pewną obawą może być to, czy aby uczenie dzieci programowania nie sprawi, że będą zbyt wiele czasu spędzać przy komputerze. W przypadku zestawów do nauki programowania dla dzieci, jakie można znaleźć w sklepie Arante, bardzo sprawnie rozwiązano tę kwestię.

Jak? Otóż duża część nauki odbywa się za pośrednictwem specjalnych plansz i klocków, które po ułożeniu w określonej kombinacji należy zeskanować i dopiero wtedy ogląda się na ekranie tabletu lub laptopa efekt swoich działań.

Warto zauważyć, że podejście takie sprawia, ze w przypadku wielu zestawów edukacyjnych możliwa jest zarówno samodzielna nauka dziecka, jak i jego współdziałanie z rodzeństwem.

Co ciekawe, nie wszystkie zestawy służą do wyświetlania efektów działań na ekranach. Niektóre – choć również współpracujące z aplikacjami na telefonie, tablecie lub w komputerze – zostały wzbogacone o roboty, które po wprowadzeniu algorytmów (zbudowanego wcześniej z klocków stanowiących elementu programu poruszają się w określony sposób. Tu warto nadmienić, iż roboty te często można modyfikować lub rozbudowywać za pomocą innych klocków.

Zestawy domowe i szkolne

Scottie Go EDUZestawy, o których mowa, przeznaczone są dla dzieci w różnych grupach wiekowych, zarówno tych młodszych (jak już wspomniano już od 4 lat), jak i tych w wieku wczesnoszkolnym. Wszystkie świetnie nadają się do wspomagania kreatywności dziecka i właściwie z powodzeniem można wykorzystywać te stworzone do użytku indywidualnego również w szkołach.

Co istotne, takie zestawy edukacyjne nie tylko uczą dzieci myślenia programistycznego i zasad w nim istniejących (takich jak pętle, warunki czy sekwencje). W wielu z nich zadbano o to, aby poszczególne zadania, z jakimi przyjdzie się dzieciom mierzyć, można było rozwiązać na kilka różnych sposobów. To zaś uczy elastyczności myślenia – cechy przydatnej nie tylko w programowaniu, a przy okazji pozawala też na kierowanie nauki na różne tory (np. przy kolejnych zadaniach można sugerować rozwiązywanie ich w inny sposób niż poprzednio).

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

jeden × cztery =

Terapia dziecka ze spektrum autyzmu – poznaj przypadek Karola

Dowiedz się czym jest spektrum autyzmu i całościowe zaburzenia. Poznaj problematykę zespołu Aspergera poprzez przytoczenie teoretycznych rozważań specjalistów-praktyków i teoretyków. Zapoznaj się z przebiegiem terapii Karola – chłopca, który zmienił się pod wpływem terapii.

Tablica manipulacyjna w terapii SI i logopedycznej

Tablica manipulacyjna, tablica sensoryczna czy nawet tablica edukacyjna. Trzy nazwy, pod którymi kryje się jeden produkt. Czy Ty również padłeś „ofiarą” tej nowej mody? Tablice manipulacyjne są bardzo popularne i nic w tym dziwnego. Jest to świetna pomoc, którą możesz wykorzystać w terapii

Diagnoza: opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy, to informacja, że dziecko nie mówi, jak mówić powinno w danym roku życia: być może dziecko ma bardzo mały zasób słów, w mowie małego pacjenta dostrzega się wiele elizji (opuszczanie głosek), substytucji (zamiana głoski na inną), uproszczeń zbitek spółgłoskowych. Co dalej? Jak wygląda terapia

Autyzm a terapia logopedyczna. Studium przypadku – od diagnozy po terapię

Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem może być sporym wyzwaniem. W przypadku dzieci autystycznych, opracowanie programu usprawnienia funkcji mowy i wdrożenie prawidłowej terapii, jest wyzwaniem, ale postępy, jakie widać podczas zajęć, dają bardzo dużo satysfakcji. Co zadziałało?

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym