+48 32 729 87 11

Uwaga Słuchowa PRO – narzędzie, które rewolucjonizuje nauczanie języków obcych i nadaje zupełnie nową skuteczność pracy ośrodków i szkół językowych.

uwaga słuchowa PRO

Uwaga słuchowa PRO pozwoli Twojej Placówce:

  • wyprzedzić konkurencję
  • wyróżnić się na rynku
  • przyciągnąć więcej klientów
  • polepszyć efekty pracy nauczycieli
  • przyspieszyć efekty nauczania
  • zwiększyć zadowolenie uczniów

Zapewne każdy nauczyciel języka obcego, jak i właściciel szkoły językowej, marzy by jego uczniowie szybko przyswajali wiedzę. Opuszczali mury szkoły z wachlarzem sprawności pozwalających na swobodne porozumiewanie się w języku obcym i polecali innym placówkę, której zawdzięczają swój sukces. Z praktyki jednak wiadomo, że nauka języka obcego trwa długo i powoli. Wielu uczniów nigdy nie osiąga wymarzonego poziomu. Nie potrafi pokonać bariery wstydu, opanować słownictwa bądź struktur gramatycznych. a także właściwej wymowy, pomimo najwyższych kompetencji i najszczerszych wysiłków kadry nauczającej i swoich własnych starań.

elektroniczne ucho

Nauczając, trudno nie zauważyć, że jedne osoby robią wrażenie, jakby samoistnie chłonęły język z wszystkimi jego charakterystycznymi cechami. Natomiast inni z trudem zapamiętują słowa, „kaleczą” wymowę i z wysiłkiem budują najprostsze zdania. Nie należą też do rzadkości mistrzowie gramatyki lub rozumienia tekstu pisanego, obdarzeni świetną pamięcią do słownictwa. Jednak w kontakcie z żywym językiem ponoszą klęskę, nie rozumieją mowy obcokrajowców, przekręcają słowa, nie rozróżniają podobnych fonemów, które z punktu widzenia rodzimego użytkownika danego języka są kluczowe dla różnicowania znaczeń, mowa ich brzmi nieporadnie, nienaturalnie i obco w uszach tzw. native speakerów, dlatego dodatkowo blokują się psychicznie i nie maja odwagi komunikować się w języku obcym. Stąd zapewne powstało ogólne przekonanie – które w dalszej części niniejszego tekstu, dzięki Uwadze Słuchowej PRO, zostaje obalone – że z predyspozycją do języków trzeba się urodzić, by móc się ich w ogóle dobrze nauczyć.

Co zatem wyróżnia osoby, które z większą łatwością opanowują i wykorzystują język obcy?

słuchawki terapeutyczne

  • lepsza pamięć?
  • sprawniejszy dobór struktur i słownictwa?
  • większa swoboda w budowaniu wypowiedzi?
  • zdolność do uchwycenia prawidłowej wymowy i melodii docelowego języka?
  • bieglejsze rozumienie mowy rodzimych użytkowników języka?
  • łatwiejsze nawiązywanie kontaktów?

 

A co gdyby cechy te można było w uczniach rozbudzić?

Bez wątpienia są to cechy ogólnie pożądane w kontekście nauki języka obcego. Na kursy językowe przychodzą czasem osoby nimi obdarzone, nieliczni wybitnie uzdolnieni, ale zdecydowana większość uczestników boleje nad swoim tempem nauki i finalną jakością przyswajanego języka obcego.

Na szczęście powstało narzędzie, które pozwala sięgnąć do źródła trudności powszechnie napotykanych w nauce języka obcego i zmniejszyć je, a nawet całkowicie wyeliminować.

Uwaga Słuchowa PRO powstała w oparciu o wiedzę i metodę opracowaną przez francuskiego otolaryngologa Alfreda Tomatisa i skutecznie wspomaga procesy edukacyjne. Dodatkowo, badania wskazują na znaczne skrócenie czasu potrzebnego do nauki języka obcego nawet o 26%.

mikrofon do pracy z głosem matki

Celem prowadzenia treningu słuchowego jest poprawa funkcjonowania ośrodka słuchu. Dzięki temu jest lepsza koordynacja pracy mózgu, otwarcie uszu na lepszą percepcję szerszego zakresu częstotliwości dźwiękowych. Następuje usunięcie blokad powstałych nie raz już w okresie życia płodowego i wczesnych latach dzieciństwa. wiele osób odnosi wrażenie, że zdolności lub ich brak są wyłącznie wrodzone. Tymczasem wiele trudności w nauce ma charakter nabyty i może dzięki Uwadze Słuchowej PRO być zdiagnozowane oraz usunięte.

Stosowanie metody prof. A. Tomatisa szczególnie dobrze wpływa na kompetencje komunikacyjne.

W efekcie stymulacji dźwiękowej zwiększa się swoboda w nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich. Pojawia się większa lekkość wypowiedzi i pewność siebie. Następuje poprawa pamięci i koncentracji, polepsza się także umiejętność rozróżniania podobnie brzmiących tonów. Idzie za tym lepsze rozumienie ze słuchu i poprawa wymowy. Wzrasta bogactwo czynnie stosowanych struktur gramatycznych i leksykalnych,

Jedno z praw sformułowanych przez twórcę metody prof. Alfreda Tomatisa mówi o tym, że czego ucho nie usłyszy, tego usta nie wymówią. Choć wydaje się to wręcz banalne, jest to niezwykle istotne spostrzeżenie w kontekście nauki języków.

Alfred Tomatis zauważył, że zakłócenia, ograniczenia, czy wręcz blokady w percepcji wybranych częstotliwości dźwiękowych bardzo mocno wpływają na funkcjonowanie osoby. Rzutuje to na jej możliwości produkcji mowy we wszystkich aspektach z tym związanych. A zatem ma wpływ nie tylko na wymowę ale także na umiejętność budowania zdań, swobodę wypowiedzi, bogactwo słownictwa, prozodię, a nawet błyskotliwość ripost.

Stosowanie treningów słuchowych przyczynia się do eliminowania blokad i zakłóceń w odbiorze dźwięków i odblokowuje potencjał ucznia.słuchawki tomatis

Wiele języków posiada charakterystyczne cechy fonetyczne i prozodyczne. W Uwadze Słuchowej PRO zaimplementowano specjalne programy, dzięki którym można stymulować słuch pod kątem wybranego języka, do wyboru oferuje język:

  • angielski
  • niemiecki
  • hiszpański
  • francuski
  • rosyjski
  • chiński
  • arabski

Oprócz treningów celowanych na jeden z powyższych języków, można w Uwadze Słuchowej PRO stosować uniwersalne programy pedagogiczne. Polepszają one ogólne funkcjonowanie i kompetencje szkolne, także w języku rodzimym ucznia.

Nie zwlekaj! Już teraz dowiedz się jak możesz zdobyć Uwagę Słuchową PRO ! Sprawdź w sklepie https://www.arante.pl/category/sprzet-uwaga-sluchowa-pro lub dowiedz się więcej  http://www.uwaga-sluchowa.pl/

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × jeden =

Kiedy do logopedy? Na co zwrócić uwagę?

Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią? Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice nie tylko małych dzieci, ale także tych rozpoczynających przygodę ze szkołą. Często, gdy nasze dziecko czegoś nie robi, nie wymawia, niepokoimy się i jest to normalne. W naszej głowie zaczynają pojawiać się przysłowiowe czarne myśli: co teraz. Gdzie szukać wsparcia. Czy aby nie przesadzam. W końcu kiedy udać się do logopedy?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy?

W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko to z myślą o rozwijaniu kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), program ten jest szansą na modernizację szkół i dostosowanie ich do współczesnych potrzeb edukacyjnych. Jak otrzymać dofinansowanie? Jak wypełnić wnioski? Ile można otrzymać i co można kupić? Sprawdź w naszym artykule.

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz społeczną. Dofinansowanie oferowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) ma na celu zniwelowanie tych przeszkód, ułatwiając osobom z niepełnosprawnościami dostęp do narzędzi, które są kluczowe dla ich niezależności i integracji. Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak wyciszyć dziecko – 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane

Żłóbki, przedszkola, ale i dom to miejsca: gdzie dzieci edukują się, rozwijają swoją kreatywność, poznają siebie, ale i mają styczność z innymi osobami, często dla nich początkowo obcymi. To miejsca, w których ciągle coś się dzieje, które dostarczają dzieciom różnych bodźców. To wszystko powoduje, że w dzieciach kumuluje się nadmiar różnych emocji, które gdzieś muszą znaleźć ujście. Niestety często reakcja, związana z nadmiarem tych emocji i bodźców, jest negatywna, związana z płaczem, krzykiem, nadaktywnością, bądź odwrotnie zmęczeniem. Co wtedy zrobić? Jak sobie poradzić, gdy masz przebodźcowane dziecko? Jeśli jesteś ciekawy/ciekawa, jak wyciszyć dziecko, jak pomoc mu zrelaksować się, poczuć się na nowo bezpiecznie, to ten artykuł jest dla Ciebie. Poznaj 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane!

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym