Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $post_types in /home/aranteblog/public_html/blog/wp-content/plugins/monarch/monarch.php on line 3783
W jaki sposób pracować z sondami “speech buddies” ? - Blog Arante.pl
+48 32 729 87 11

W ostatnim artykule opisaliśmy amerykański patent na wywoływanie głosek. Te precyzyjnie wykonane  narzędzia do stymulacji etapu wywoływania poszczególnych głosek wydają się naprawdę interesujące. Jednak wszystko, co nowoczesne może budzić wątpliwości lub rodzić trudności, co do efektywnego użytku. Wobec tego w jaki sposób pracować z sondami “speech buddies” ?

Dobra podstawa to klucz do sukcesu

 

Zanim zastosujemy jakąkolwiek sondę “speech buddies” (do kupienia tu ) nie zapominajmy o wyćwiczeniu języka. Przecież nigdy nie budujemy domu od dachu prawda? Aparat artykulacyjny, który nie jest w stanie zrealizować danej głoski nie jest do końca sprawny.
Tu warto poszukać przyczyny tej niskiej sprawności i tej przyczyny pozbyć się najpierw. Niestety żadna sonda nie spionizuje trwale języka, którego mięśnie nie są w stanie stworzyć solidnej podpory.

Pamiętajmy również, że przy  wywoływaniu np. głoski “s” w przypadku seplenienia bocznego nie możemy pracować z sondą, wówczas gdy nie wypracujemy przepływu powietrza  w linii prostej u naszego pacjenta.

wywoływanie głosek

 

Sondy „speech buddies” w akcji !

Na początek warto zapoznać się z instrukcją dołączoną do zakupionej sondy (uwaga tylko w naszym sklepie „Arante” do zestawu sond lub do wybranej pojedynczej sondy instrukcję w języku polskim dostaniesz w pakiecie). Na obrazku dołączonym przez producenta dokładnie widać w jaki sposób należy umieścić to narzędzie w jamie ustnej pacjenta. Pamiętajmy, aby nasz pacjent nie gryzł sondy. Wówczas gdy sonda znajduje się już w jamie ustnej prosimy o powtórzenie po nas  prawidłowo brzmiącego dźwięku. Jeśli pożądana głoska nie brzmi prawidłowo może to oznaczać złe ułożenie języka bądź nieprawidłowe podtrzymywanie przez nas sondy.

 

dobre brzmienie głoski

 

Drogi Logopedo, w ofercie naszego sklepu “Arante” znajdziesz wszystkie przedstawione na obrazku sondy w naprawdę atrakcyjnych cenach:

 

speech buddy

 

 

Sonda do głoski „r” na celowniku

 

Jak powszechnie wiadomo amerykańska głoska „r” różni się w sposób znaczny pod względem fonetycznym od jej polskiego odpowiednika. Stąd sonda “speech buddy” do głoski „r” służy pomocą w terapii dzieci dwujęzycznych. Nie zapominajmy, że współczesny świat pędzi naprzód i w naszej pracy zawodowej nierzadko spotkamy dziecko posługujące się dwoma językami. Dzięki tak profesjonalnie wyprofilowanej sondzie nie musimy martwić się,że jako specjaliści nie będziemy w stanie pomóc naszemu pacjentowi o tak szerokim wachlarzu potrzeb. Natomiast w aspekcie dzieci posługujących się językiem polskim ta sonda świetnie przyda się w doskonaleniu umiejętności pionizacji języka. Sonda speech buddy “r”  (dostępna tutaj

 

speech buddies arante

 

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą speech buddies w naszym sklepie “Arante” oraz innymi równie atrakcyjnymi pomocami w zakładce “dla logopedy

Zapraszamy do Arante.

 

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa × 1 =

Nauczyciel poleca: 5 pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem z ASD

Jako nauczyciel wiem, że poszukiwanie nowych, ciekawych i funkcjonalnych pomocy dydaktycznych, terapeutycznych jest nieodłącznym elementem pracy pedagoga. Szczególnie trudne jest to w przypadku pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W swojej dotychczasowej pracy, miałam możliwość pracować z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym z pracy z uczniem z ASD. Z tymi dziećmi pracuję od kilkunastu lat i dlatego chcę Ci polecić pomoce, które według mnie sprawią, że praca z dziećmi z ASD będzie bardziej efektywna.

9 pomysłów na zabawy rozwijające zmysł dotyku. Te pomoce terapeutyczne wykonasz własnoręcznie.

Mamy dla Ciebie 9 pomysłów na codzienne czynności i zabawy rozwijające zmysł dotyku. Którą z nich wybierasz?

Zmysł dotyku a rozwój dziecka

Twoje dziecko nie lubi przytulać się, mimo iż nie dzieje mu się żadna krzywda?
Nieswojo czuje się w zatłoczonych miejscach, mimo iż jest ze znanymi mu osobami?
A może denerwują go niektóre ubrania, a nie ma uczulenia na żadne materiały, lub nie lubi bawić się różnego rodzaju masami plastycznymi, złości się, gdy się ubrudzi…?
Te oraz wiele innych nieadekwatnych do sytuacji zachowań, wywołanych błędnym zinterpretowaniem informacji dostarczonych przez zmysł dotyku, może być objawem nadwrażliwości dotykowej.

Poranny krąg – wielozmysłowe poznawanie świata

Dzisiaj kilka słów o edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnych, o sposobie wprowadzania ich w świat przyrody, pór roku. Mówiąc o edukacji, nasuwają się pytania: czy edukacja w tym zakresie powinna ograniczać się do teorii? Czy dzieci powinno usadzać się w ławkach z książkami, czy przed tablicami multimedialnymi, aby tak poznawały świat? Odpowiedź tutaj jest jedna. Nie. Zobacz w jaki sposób uczyć dziecko z niepełnosprawnością intelektualną o otaczającym nas świecie.

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym