Wibrator logopedyczny REREK - recenzja - Blog Arante.pl
+48 32 729 87 11

Język w krainie herców – logopedyczny „Rerek” i wywołanie głoski „r”

W momencie gdy ukończyłam studia logopedyczne, „uzbrojona po zęby” w wiedzę akademicką nie chciałam słyszeć o wspomaganiu terapii głoski „r” jakimkolwiek urządzeniem. Myślałam sobie, że specjalista w tej dziedzinie powinien przede wszystkim pracować siłą własnego geniuszu, a wszelkie nowoczesne urządzenia to droga „na skróty”.


rerek

Jednak bardzo szybko zderzyłam się ze ścianą. Mijały tygodnie a głoska „r” u mojego pacjenta nie chciała „wskoczyć” i choć jestem zwolennikiem prowadzenia terapii w klimacie wielkiej zabawy, wówczas wcale nie było mi do śmiechu. Pojawiła się frustracja własną osobą i wielkie załamanie rąk. Po wielkim wzbranianiu się w końcu użyłam „Rerka”…

Pierwsze wrażenia :

Opakowanie wywołało na mojej twarzy wielką radość, ponieważ trzymając je w dłoniach „wehikuł czasu” dał o sobie znać. Od razu przypomniałam sobie czasy szkolne, kiedy w podobnym pudełeczku trzymałam pióro ołówek i inne przybory.

Co zawierało?

  • wibrator „Rerek”,
  • jedną szpatułkę,
  • ulotkę informacyjną producenta.

Wszystko bezpiecznie oraz elegancko zapakowane w tym „szkolnym” pudełeczku i co naprawdę ważne nie zajmujące zbyt dużo miejsca w torbie. Sam „Rerek” również wzbudził pewne skojarzenia- w momencie uruchomienia pomyślałam – „Hmm taka trochę szczoteczka elektryczna” . Urządzenie zostało wykonane z plastiku- co niestety sprawia,że może bardzo szybko ulec zniszczeniu. Jednak mimo tej wady warto docenić,iż gama dostępnych kolorów jest jak najbardziej przyjazna pacjentom. Osobiście wybrałam zielony wierząc w moc uzdrowienia i wielkiej nadziei na sukces w terapii.

Rerek” w akcji:

Nadszedł wielki dzień testów. Po minie pacjenta już na starcie zauważyłam, że trzeba będzie małymi krokami wprowadzić go w temat wibracji. Mimo,że urządzenie nie wyglądało na wielkiego potwora z ulicy Sezamowej, to jednak swoim działaniem wzbudzał w nim podobne odczucia (myślę,że gdyby zawierał na swojej górnej części przyjazną nakładkę w postaci np. jakiegoś zwierzątka to byłoby łatwiej). Po kilku krótkich próbach i omówieniu specyfiki udało się zachęcić dziecko do pracy. W ruch razem z „Rerkiem” poszły różnego rodzaju ćwiczenia uzupełniające np. wymowa głosek „t”, „d”, „n” itp.

Upragnione „r” w końcu pojawiło się – pacjent dostał skrzydeł ! Ja z kolei z wrodzoną „małostkowością” odczułam, że to „r” jest takie troszeczkę jak rodem z buzi robota. Mimo wszystko radość dziecka, jego zadowolenie z własnego postępu były bezcenne, a poczyniony postęp utorował drogę do wielkiego sukcesu!

Podsumowanie:

+

  • działanie,
  • eleganckie opakowanie,
  • przyjazna gama kolorów,zestaw rerek
  • wielorakie zastosowanie (po nakręceniu na wibrator głowicy piszącej można ćwiczyć pisanie).

  • materiał wykonania,
  • mało zachęcający wygląd (w szczególności dla młodszych pacjentów),

Reasumując bardzo zachęcam do wzbogacenia terapii logopedycznej o ten produkt.

autor:

Michalina Dzumek

logopeda szkolny oraz terapeuta pedagogiczny

 

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × four =

Narzędzia do pionizacji i lateralizacji przodu języka – jak ćwiczyć i kiedy?

Dziecko nieprawidłowo realizuje głoski szumiące lub głoskę r, a może występuje seplenienie boczne czy asymetria języka? Do prawidłowego żucia oraz wyrazistej artykulacji niezbędne są zarówno ruchy boczne – lateralne, jak i góra – dół – pionizowanie czubka języka. Terapię logopedyczną w wyćwiczeniu tych ruchów mogą wesprzeć narzędzia do pionizacji i lateralizacji języka Talk Tools. Mały koralik, umieszczony na metalowej strunie szpatułki, dostarcza informacje sensoryczne do apeksu. Sprawdź jak korzystać z narzędzi do pionizacji i lateralizacji języka oraz w jakich zaburzeniach są one pomocne. 

Jak pomóc dziecku w nauce matematyki?

Obawiasz się, że Twoje dziecko może mieć problemy z nauką matematyki? Zastanawiasz się jak mu pomóc? Dzieci osiągają umiejętności matematyczne w różnym wieku. Najważniejszy jest fakt, że pierwsze umiejętności zaczynają się rozwijać już w bardzo młodym wieku. W jaki sposób wspierać rozwój umiejętności matematycznych dziecka? Jakie pomoce dydaktyczne i zabawki matematyczne wybrać?

Ćwiczenia grafomotoryczne – rysujemy szlaczki – KARTY PRACY do pobrania

Każde dziecko, aby nauczyć się rysować i pisać, musi wpierw opanować umiejętności grafomotoryczne. Grafomotoryka w uproszczeniu, to nic innego jak właściwe i precyzyjne ruchy palców, dłoni oraz rąk, które umożliwiają nam pisanie, rysowanie, chwytanie i podnoszenie przedmiotów oraz manipulowanie nimi. Jakie ćwiczenia poprawiają mobilność palców, dłoni i rąk?

Jak wspierać rozwój percepcji wzrokowej?

W gabinetach logopedycznych, w pracy z dorosłymi i dziećmi, bardzo często wsparcia wymaga również percepcja wzrokowa. Jako funkcja jest warunkiem m. in. czytania i pisania, a to przecież leży w ścisłym kręgu naszych zawodowych zainteresowań. Jak wspierać rozwój percepcji wzrokowej? Jakie ćwiczenia wykonywać?

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym