+48 32 729 87 11

Język w krainie herców – logopedyczny „Rerek” i wywołanie głoski „r”

W momencie gdy ukończyłam studia logopedyczne, „uzbrojona po zęby” w wiedzę akademicką nie chciałam słyszeć o wspomaganiu terapii głoski „r” jakimkolwiek urządzeniem. Myślałam sobie, że specjalista w tej dziedzinie powinien przede wszystkim pracować siłą własnego geniuszu, a wszelkie nowoczesne urządzenia to droga „na skróty”.


rerek

Jednak bardzo szybko zderzyłam się ze ścianą. Mijały tygodnie a głoska „r” u mojego pacjenta nie chciała „wskoczyć” i choć jestem zwolennikiem prowadzenia terapii w klimacie wielkiej zabawy, wówczas wcale nie było mi do śmiechu. Pojawiła się frustracja własną osobą i wielkie załamanie rąk. Po wielkim wzbranianiu się w końcu użyłam „Rerka”…

Pierwsze wrażenia :

Opakowanie wywołało na mojej twarzy wielką radość, ponieważ trzymając je w dłoniach „wehikuł czasu” dał o sobie znać. Od razu przypomniałam sobie czasy szkolne, kiedy w podobnym pudełeczku trzymałam pióro ołówek i inne przybory.

Co zawierało?

  • wibrator „Rerek”,
  • jedną szpatułkę,
  • ulotkę informacyjną producenta.

Wszystko bezpiecznie oraz elegancko zapakowane w tym „szkolnym” pudełeczku i co naprawdę ważne nie zajmujące zbyt dużo miejsca w torbie. Sam „Rerek” również wzbudził pewne skojarzenia- w momencie uruchomienia pomyślałam – „Hmm taka trochę szczoteczka elektryczna” . Urządzenie zostało wykonane z plastiku- co niestety sprawia,że może bardzo szybko ulec zniszczeniu. Jednak mimo tej wady warto docenić,iż gama dostępnych kolorów jest jak najbardziej przyjazna pacjentom. Osobiście wybrałam zielony wierząc w moc uzdrowienia i wielkiej nadziei na sukces w terapii.

Rerek” w akcji:

Nadszedł wielki dzień testów. Po minie pacjenta już na starcie zauważyłam, że trzeba będzie małymi krokami wprowadzić go w temat wibracji. Mimo,że urządzenie nie wyglądało na wielkiego potwora z ulicy Sezamowej, to jednak swoim działaniem wzbudzał w nim podobne odczucia (myślę,że gdyby zawierał na swojej górnej części przyjazną nakładkę w postaci np. jakiegoś zwierzątka to byłoby łatwiej). Po kilku krótkich próbach i omówieniu specyfiki udało się zachęcić dziecko do pracy. W ruch razem z „Rerkiem” poszły różnego rodzaju ćwiczenia uzupełniające np. wymowa głosek „t”, „d”, „n” itp.

Upragnione „r” w końcu pojawiło się – pacjent dostał skrzydeł ! Ja z kolei z wrodzoną „małostkowością” odczułam, że to „r” jest takie troszeczkę jak rodem z buzi robota. Mimo wszystko radość dziecka, jego zadowolenie z własnego postępu były bezcenne, a poczyniony postęp utorował drogę do wielkiego sukcesu!

Podsumowanie:

+

  • działanie,
  • eleganckie opakowanie,
  • przyjazna gama kolorów,zestaw rerek
  • wielorakie zastosowanie (po nakręceniu na wibrator głowicy piszącej można ćwiczyć pisanie).

  • materiał wykonania,
  • mało zachęcający wygląd (w szczególności dla młodszych pacjentów),

Reasumując bardzo zachęcam do wzbogacenia terapii logopedycznej o ten produkt.

autor:

Michalina Dzumek

logopeda szkolny oraz terapeuta pedagogiczny

 

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

trzy × jeden =

Terapia dziecka ze spektrum autyzmu – poznaj przypadek Karola

Dowiedz się czym jest spektrum autyzmu i całościowe zaburzenia. Poznaj problematykę zespołu Aspergera poprzez przytoczenie teoretycznych rozważań specjalistów-praktyków i teoretyków. Zapoznaj się z przebiegiem terapii Karola – chłopca, który zmienił się pod wpływem terapii.

Tablica manipulacyjna w terapii SI i logopedycznej

Tablica manipulacyjna, tablica sensoryczna czy nawet tablica edukacyjna. Trzy nazwy, pod którymi kryje się jeden produkt. Czy Ty również padłeś „ofiarą” tej nowej mody? Tablice manipulacyjne są bardzo popularne i nic w tym dziwnego. Jest to świetna pomoc, którą możesz wykorzystać w terapii

Diagnoza: opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy, to informacja, że dziecko nie mówi, jak mówić powinno w danym roku życia: być może dziecko ma bardzo mały zasób słów, w mowie małego pacjenta dostrzega się wiele elizji (opuszczanie głosek), substytucji (zamiana głoski na inną), uproszczeń zbitek spółgłoskowych. Co dalej? Jak wygląda terapia

Autyzm a terapia logopedyczna. Studium przypadku – od diagnozy po terapię

Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem może być sporym wyzwaniem. W przypadku dzieci autystycznych, opracowanie programu usprawnienia funkcji mowy i wdrożenie prawidłowej terapii, jest wyzwaniem, ale postępy, jakie widać podczas zajęć, dają bardzo dużo satysfakcji. Co zadziałało?

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym