Wibrator logopedyczny REREK - recenzja - Blog Arante.pl
+48 32 729 87 11

Język w krainie herców – logopedyczny „Rerek” i wywołanie głoski „r”

W momencie gdy ukończyłam studia logopedyczne, „uzbrojona po zęby” w wiedzę akademicką nie chciałam słyszeć o wspomaganiu terapii głoski „r” jakimkolwiek urządzeniem. Myślałam sobie, że specjalista w tej dziedzinie powinien przede wszystkim pracować siłą własnego geniuszu, a wszelkie nowoczesne urządzenia to droga „na skróty”.


rerek

Jednak bardzo szybko zderzyłam się ze ścianą. Mijały tygodnie a głoska „r” u mojego pacjenta nie chciała „wskoczyć” i choć jestem zwolennikiem prowadzenia terapii w klimacie wielkiej zabawy, wówczas wcale nie było mi do śmiechu. Pojawiła się frustracja własną osobą i wielkie załamanie rąk. Po wielkim wzbranianiu się w końcu użyłam „Rerka”…

Pierwsze wrażenia :

Opakowanie wywołało na mojej twarzy wielką radość, ponieważ trzymając je w dłoniach „wehikuł czasu” dał o sobie znać. Od razu przypomniałam sobie czasy szkolne, kiedy w podobnym pudełeczku trzymałam pióro ołówek i inne przybory.

Co zawierało?

  • wibrator „Rerek”,
  • jedną szpatułkę,
  • ulotkę informacyjną producenta.

Wszystko bezpiecznie oraz elegancko zapakowane w tym „szkolnym” pudełeczku i co naprawdę ważne nie zajmujące zbyt dużo miejsca w torbie. Sam „Rerek” również wzbudził pewne skojarzenia- w momencie uruchomienia pomyślałam – „Hmm taka trochę szczoteczka elektryczna” . Urządzenie zostało wykonane z plastiku- co niestety sprawia,że może bardzo szybko ulec zniszczeniu. Jednak mimo tej wady warto docenić,iż gama dostępnych kolorów jest jak najbardziej przyjazna pacjentom. Osobiście wybrałam zielony wierząc w moc uzdrowienia i wielkiej nadziei na sukces w terapii.

Rerek” w akcji:

Nadszedł wielki dzień testów. Po minie pacjenta już na starcie zauważyłam, że trzeba będzie małymi krokami wprowadzić go w temat wibracji. Mimo,że urządzenie nie wyglądało na wielkiego potwora z ulicy Sezamowej, to jednak swoim działaniem wzbudzał w nim podobne odczucia (myślę,że gdyby zawierał na swojej górnej części przyjazną nakładkę w postaci np. jakiegoś zwierzątka to byłoby łatwiej). Po kilku krótkich próbach i omówieniu specyfiki udało się zachęcić dziecko do pracy. W ruch razem z „Rerkiem” poszły różnego rodzaju ćwiczenia uzupełniające np. wymowa głosek „t”, „d”, „n” itp.

Upragnione „r” w końcu pojawiło się – pacjent dostał skrzydeł ! Ja z kolei z wrodzoną „małostkowością” odczułam, że to „r” jest takie troszeczkę jak rodem z buzi robota. Mimo wszystko radość dziecka, jego zadowolenie z własnego postępu były bezcenne, a poczyniony postęp utorował drogę do wielkiego sukcesu!

Podsumowanie:

+

  • działanie,
  • eleganckie opakowanie,
  • przyjazna gama kolorów,zestaw rerek
  • wielorakie zastosowanie (po nakręceniu na wibrator głowicy piszącej można ćwiczyć pisanie).

  • materiał wykonania,
  • mało zachęcający wygląd (w szczególności dla młodszych pacjentów),

Reasumując bardzo zachęcam do wzbogacenia terapii logopedycznej o ten produkt.

autor:

Michalina Dzumek

logopeda szkolny oraz terapeuta pedagogiczny

 

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × two =

Pomoce edukacyjne – dlaczego Montessori?

Nie da się ukryć, że metoda nauczania opracowana przez Marię Montessori ciągle zyskuje na popularności. Jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe przedszkola czy szkoły, realizujące założenia pedagogiki Montessori. Rynek oferuje też coraz więcej materiałów edukacyjnych, które stanowią inspirację do poznawania świata. Skąd ta popularność Montessori?

Zegar mówiący AUROVOX – który wybrać? Porównanie

Często pytacie nas o pomoc w wyborze odpowiedniego zegara mówiącego. Pragniemy stanąć naprzeciw Waszym potrzebom i rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie wyboru tego właściwego urządzenia. Dlatego postanowiliśmy przygotować krótkie porównanie dwóch zegarów mówiących AUROVOX, dostępnych w naszym sklepie…

Jak wspierać rozwój dziecka?

Dzieci uwielbiają poznawać nieznane. Interesuje je wszystko, co je otacza. Uwielbiają gry i zabawy, są to formy aktywności, w których chętnie uczestniczą. To właśnie przez zabawy i różne ćwiczenia wykonywane wspólnie z rodzicem czy opiekunem mogą się rozwijać. Jak zatem wspierać rozwój dziecka? Przede wszystkim tak, aby był to proces przyjemny zarówno dla dziecka, rodzica, nauczyciela…

Komunikacja alternatywna: TIM vs. MÓWik. Co wybrać?

Brak możliwości uczestnictwa w procesach komunikacji niesie z sobą szereg negatywnych konsekwencji, dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego narzędzia, które wspiera komunikację i poprawia komfort życia. W artykule skupimy się na porównaniu programów do komunikacji alternatywnej: TIM (Things I Mean) oraz MÓWik Pro

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym