+48 32 729 87 11

Język w krainie herców – logopedyczny „Rerek” i wywołanie głoski „r”

W momencie gdy ukończyłam studia logopedyczne, „uzbrojona po zęby” w wiedzę akademicką nie chciałam słyszeć o wspomaganiu terapii głoski „r” jakimkolwiek urządzeniem. Myślałam sobie, że specjalista w tej dziedzinie powinien przede wszystkim pracować siłą własnego geniuszu, a wszelkie nowoczesne urządzenia to droga „na skróty”.


rerek

Jednak bardzo szybko zderzyłam się ze ścianą. Mijały tygodnie a głoska „r” u mojego pacjenta nie chciała „wskoczyć” i choć jestem zwolennikiem prowadzenia terapii w klimacie wielkiej zabawy, wówczas wcale nie było mi do śmiechu. Pojawiła się frustracja własną osobą i wielkie załamanie rąk. Po wielkim wzbranianiu się w końcu użyłam „Rerka”…

Pierwsze wrażenia :

Opakowanie wywołało na mojej twarzy wielką radość, ponieważ trzymając je w dłoniach „wehikuł czasu” dał o sobie znać. Od razu przypomniałam sobie czasy szkolne, kiedy w podobnym pudełeczku trzymałam pióro ołówek i inne przybory.

Co zawierało?

  • wibrator „Rerek”,
  • jedną szpatułkę,
  • ulotkę informacyjną producenta.

Wszystko bezpiecznie oraz elegancko zapakowane w tym „szkolnym” pudełeczku i co naprawdę ważne nie zajmujące zbyt dużo miejsca w torbie. Sam „Rerek” również wzbudził pewne skojarzenia- w momencie uruchomienia pomyślałam – „Hmm taka trochę szczoteczka elektryczna” . Urządzenie zostało wykonane z plastiku- co niestety sprawia,że może bardzo szybko ulec zniszczeniu. Jednak mimo tej wady warto docenić,iż gama dostępnych kolorów jest jak najbardziej przyjazna pacjentom. Osobiście wybrałam zielony wierząc w moc uzdrowienia i wielkiej nadziei na sukces w terapii.

Rerek” w akcji:

Nadszedł wielki dzień testów. Po minie pacjenta już na starcie zauważyłam, że trzeba będzie małymi krokami wprowadzić go w temat wibracji. Mimo,że urządzenie nie wyglądało na wielkiego potwora z ulicy Sezamowej, to jednak swoim działaniem wzbudzał w nim podobne odczucia (myślę,że gdyby zawierał na swojej górnej części przyjazną nakładkę w postaci np. jakiegoś zwierzątka to byłoby łatwiej). Po kilku krótkich próbach i omówieniu specyfiki udało się zachęcić dziecko do pracy. W ruch razem z „Rerkiem” poszły różnego rodzaju ćwiczenia uzupełniające np. wymowa głosek „t”, „d”, „n” itp.

Upragnione „r” w końcu pojawiło się – pacjent dostał skrzydeł ! Ja z kolei z wrodzoną „małostkowością” odczułam, że to „r” jest takie troszeczkę jak rodem z buzi robota. Mimo wszystko radość dziecka, jego zadowolenie z własnego postępu były bezcenne, a poczyniony postęp utorował drogę do wielkiego sukcesu!

Podsumowanie:

+

  • działanie,
  • eleganckie opakowanie,
  • przyjazna gama kolorów,zestaw rerek
  • wielorakie zastosowanie (po nakręceniu na wibrator głowicy piszącej można ćwiczyć pisanie).

  • materiał wykonania,
  • mało zachęcający wygląd (w szczególności dla młodszych pacjentów),

Reasumując bardzo zachęcam do wzbogacenia terapii logopedycznej o ten produkt.

autor:

Michalina Dzumek

logopeda szkolny oraz terapeuta pedagogiczny

 

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

13 − dziewięć =

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz społeczną. Dofinansowanie oferowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) ma na celu zniwelowanie tych przeszkód, ułatwiając osobom z niepełnosprawnościami dostęp do narzędzi, które są kluczowe dla ich niezależności i integracji. Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak wyciszyć dziecko – 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane

Żłóbki, przedszkola, ale i dom to miejsca: gdzie dzieci edukują się, rozwijają swoją kreatywność, poznają siebie, ale i mają styczność z innymi osobami, często dla nich początkowo obcymi. To miejsca, w których ciągle coś się dzieje, które dostarczają dzieciom różnych bodźców. To wszystko powoduje, że w dzieciach kumuluje się nadmiar różnych emocji, które gdzieś muszą znaleźć ujście. Niestety często reakcja, związana z nadmiarem tych emocji i bodźców, jest negatywna, związana z płaczem, krzykiem, nadaktywnością, bądź odwrotnie zmęczeniem. Co wtedy zrobić? Jak sobie poradzić, gdy masz przebodźcowane dziecko? Jeśli jesteś ciekawy/ciekawa, jak wyciszyć dziecko, jak pomoc mu zrelaksować się, poczuć się na nowo bezpiecznie, to ten artykuł jest dla Ciebie. Poznaj 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane!

Trudne emocje u dzieci – jak wspierać dzieci, które się złoszczą, by w przyszłości lepiej sobie radziły?

Dlaczego tak trudno wspierać dzieci, które się złoszczą? Wyrażanie złości przez dzieci nie jest społecznie akceptowane. Bardzo często, mylnie, zakłada się, że złoszczące się dziecko to efekt złego wychowania, nieprawidłowo stawianych granic przez rodziców. Natomiast sami rodzice odbierają złość dziecka jako coś przeciwko nim. Dodajmy do tego fakt, że jest to emocja, którą łatwo się „zarazić” i mieszanka wybuchowa gotowa. Co pomaga dzieciom wrócić do równowagi? Poznaj wskazówki psychologa pracującego z dziećmi, nastolatkami i rodzicami. Trudne emocje u dzieci – jak sobie z nimi radzić?.

Zabawki terapeutyczne i edukacyjne – mądry pomysł na prezent dla trzylatka, dwulatka i niemowlaka. Co wybrać? Sprawdź 33 pomysły na prezent dla dziecka.

Wybór zabawki dla dziecka nie jest prostą sprawą. Wie o tym każdy, kto chociaż raz zmierzył się z tym zadaniem. Trudności może przysporzyć już sam pomysł na prezent, a jeśli do tego dodać jeszcze ograniczony budżet, to stajemy przed niemałym wyzwaniem.
Jaki prezent dla trzylatka, dwulatka i roczniaka wybrać? Na co się zdecydować, żeby dziecko skorzystało z zabawki, a rodzic nie zbankrutował?

Share This

Udostępnij

Udostępnij swoim znajomym