+48 32 729 87 11

ROZWÓJ – TERAPIA – WSPARCIE

Kołdry obciążeniowe, co trzeba wiedzieć przed zakupem?

Kołdry obciążeniowe, co trzeba wiedzieć przed zakupem?

Kołdry obciążeniowe stają się coraz bardziej popularne i ogólnodostępne. Dlatego postanowiliśmy przygotować kilka informacji, z którymi należy zapoznać się przed zakupem kołdry obciążeniowej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by kołderka obciążeniowa pomogła, a nie zaszkodziła.

Jak wspierać rozwój koncentracji uwagi dziecka?

Jak wspierać rozwój koncentracji uwagi dziecka?

Intensywne skupienie swojej uwagi na jakimś przedmiocie, zadaniu czy ćwiczeniu nazywamy koncentracją uwagi. Co najważniejsze, dziecko musi utrzymać skupienie na danym zagadnieniu przez dłuższy czas. Koncentracja uwagi to umiejętność. I jak każda umiejętność może być ćwiczona. Jak? O tym poczytasz w tym artykule.

Sensoryczne ogniwa – kreatywne zabawy terapeutyczne i edukacyjne – recenzja

Sensoryczne ogniwa – kreatywne zabawy terapeutyczne i edukacyjne – recenzja

Specjaliści uwielbiają pomoce logopedyczne i terapeutyczne, które cechuje uniwersalność. Sensoryczne ogniwa są jedną z nich. Bądź kreatywnym terapeutą. Wykorzystaj sensoryczne ogniwa tak, jak podpowiada Ci wyobraźnia. Klasyfikacja, sekwencje, nauka liczenia czy nawet czytania. Dlaczego nie? Ta pomoc terapeutyczna sprawdzi się również w ćwiczeniach motoryki małej czy terapii ręki.

Jak wspierać rozwój percepcji słuchowej dziecka?

Jak wspierać rozwój percepcji słuchowej dziecka?

Zaburzenia słuchu mają wpływ nie tylko na kształtowanie i rozwój mowy, ale także na postrzeganie świata. Prawidłowy rozwój percepcji słuchowej warunkowany jest dojrzewaniem układu nerwowego oraz prawidłową stymulacją dźwiękową dziecka. W jaki sposób wspierać rozwój percepcji słuchowej dziecka od urodzenia? Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać i jakie zabawki sensoryczne kupować, by dbać o prawidłowy rozwój percepcji słuchowej swojego dziecka.

Dziecko lub pacjent nie chce ćwiczyć? Co może zrobić logopeda?

Dziecko lub pacjent nie chce ćwiczyć? Co może zrobić logopeda?

Wkładasz mnóstwo energii i kreatywności w swoją pracę. Przygotowujesz materiały i kupujesz ciekawe zabawki. Dajesz z siebie wszystko. Wymyślasz coraz to ciekawsze ćwiczenia. Wspinasz się na wyżyny swojej kreatywności (i cierpliwości również). Wszystko po to, by pacjent osiągnął wyznaczony cel logopedyczny. Jednak mimo całego „zachodu” dziecko nie współpracuje. Znajome? Co zrobić, gdy dziecko odmawia współpracy w trakcie terapii logopedycznej? Zobacz nasze wskazówki.

Jąkające się dziecko w szkole. Jak wspierać?

Jąkające się dziecko w szkole. Jak wspierać?

Jak podaje Mieczysław Chęciek, u około 60% dzieci w wieku przedszkolnym jąkanie ustępuje samoistnie. Dzieci te bez korzystania z terapii logopedycznej zaczynają mówić płynnie. Niestety pozostaje grupa 40% dzieci, które po ukończeniu 7,8 lat nadal się jąkają. Dzieci te muszą zmierzyć się z problemami i trudnościami, które zostaną im postawione przez proces nauczania i rówieśników. Szkoła ma duży wpływ na pogorszenie się problemu z jąkaniem. Dowiedz się jak nauczyciel może wesprzeć dziecko, które ma problem z jąkaniem się?

Kategoryzacje tematyczne – Rzeczowniki. Etap 1 – recenzja

Kategoryzacje tematyczne – Rzeczowniki. Etap 1 – recenzja

Kategoryzacje w gabinetach terapeutycznych zagościły na dobre. Ćwiczenia takie pomagają dzieciom zrozumieć istnienie reguł, ich obowiązywanie zarówno w świecie językowym, jak i społecznym czy materialnym. Zapoznaj się z recenzją produktu „Kategoryzacje tematyczne. Rzeczowniki cz. 1” wydawnictwa Arson.