❓Czy wiesz na co zwrócić uwagę, wybierając nowe pomoce dydaktyczne do szkoły i przedszkola?
❓ Jaki sprzęt jest potrzebny, aby prowadzić efektywne i ciekawe zajęcia?
❓ W jakie pomoce edukacyjne wyposażyć salę?
❓ Które pomoce będą uniwersalne dla każdego ucznia, a przy tym wielozadaniowe?
❓ Która pomoc będzie dobrą inwestycją na lata?
👉Jeśli borykasz się z tymi pytaniami, to zostań z nami. Nie zapomnij pobrać checklisty, którą przygotowaliśmy dla Ciebie. Znajdziesz ją na dole artykułu.
Pomoc dydaktyczne do szkoły i przedszkola – na co nauczyciel powinien zwrócić uwagę przy ich wyborze?
📌Bezpieczeństwo produktu
Najważniejszą kwestią, naszym zdaniem, jest bezpieczeństwo produktu.
Warto tutaj zwrócić uwagę na: materiał, z którego została stworzona pomoc, czy dany produkt ma certyfikat bezpieczeństwa.
Bowiem tylko w przypadku takich produktów mamy pewność, że będą niezawodne i wartościowe.
📌 Możliwość dopasowania do wieku
Zwróć uwagę na możliwość dostosowania pomocy do wieku dziecka.
Inną pomoc wykorzystamy przy pracy z niemowlakiem, inną z trzylatkiem, a jeszcze inną na przykład z siedmiolatkiem. Ponadto wielkość i skład danych pomocy wtedy jest inna.
Dlatego tak istotne są informacje zamieszczane przy produktach, dla jakiej kategorii wiekowej są przeznaczone.
📌 Możliwość dopasowania do zainteresowań i możliwości ucznia
Dla nas ważny jest również dobór pomocy do zainteresowań i możliwości dziecka.
Każde dziecko jest tak naprawdę inne, dlatego wybierając pomoce warto sięgać po takie, przy których mamy możliwość stopniowania trudności zadań.
📌 Wielostanowiskowość i licencja bezterminowa
W przypadku pomocy multimedialnych warto zwrócić uwagę na to, czy są one wielostanowiskowe, bez limitu kont dla terapeutów, aby można było korzystać z nich nie tylko na jednym komputerze, ale kilku.
Takie rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, gdy zajęcia prowadzone są na przykład przez kilku nauczycieli, gdzie zajęcia w danym momencie mogą się zdublować.
W przypadku programów komputerowych ważna jest także bezterminowość licencji takiego programu.
📌 Różnorodność zadań
A co z różnorodnością zadań? Naszym zdaniem jest także istotna. Pomoce, które dają możliwość wielokrotnego i różnorodnego użytku, przy których zabawa nigdy nie przebiega tak samo, w końcu przy których dzieci nie wyuczą się na pamięć wykonania, jest ważna. Dotyczy to głównie pomocy multimedialnych, ale warto sprawdzić tę cechę przy pomocach tradycyjnych.
📌Kreatywność, nowatorstwo i „świeżość”
W dzisiejszym świecie innowacyjność jest pożądana. Dlatego wybierając pomoce dydaktyczne warto sięgać po produkty, które są nowatorskie.
Dlaczego? Według nas, pomoce niestandardowe, kreatywne, „świeże” po pierwsze, zwiększają zaangażowanie dziecka w procesie nabywania wiedzy, po drugie, pozwalają osiągnąć zaplanowane przez nas cele.
📌 Wielofunkcyjność
Obecnie mile widziane są produkty, które możemy wykorzystać na różnych płaszczyznach. Takie, które będą doskonalić kilka, a nawet kilkanaście różnych umiejętności oraz takie, które można wykorzystać w pracy z dziećmi, które mają różne możliwości uczenia się.
Dlaczego? Bowiem w jednej „klasie” nie spotkamy się z dziećmi identycznymi. Nauczyciel będzie prowadził w tym samym czasie zajęcia z dziećmi: zdolnymi, o przeciętnych możliwościach uczenia się, ale i z różnymi dysfunkcjami, czy orzeczeniami.
📌Obudowa merytoryczna (karty pracy, scenariusz, poradniki w zestawie)
Sprawdź czy dana pomoc edukacyjna ma obudowę metodyczną, czy otrzymujemy w pakiecie z nimi na przykład karty pracy, scenariusze, itp.
Każde wsparcie dla nauczyciela, które będzie doskonalić jego warsztat pracy, każdy gratis do pomocy, który urozmaici zajęcia, jest walorem danej pomocy edukacyjnej.
Dlaczego? Odpowiedź jest tutaj oczywista, ułatwiają pracę nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi.
🧡Abu ułatwić Ci wybór pomocy dydaktycznych, przygotowaliśmy powyższe wskazówki w formie checklisty 📝
👇👇👇
Chcesz wejść w nowy rok szkolny z przekonaniem, że masz to, czego dzieci oczekują, że Twoje zajęcia będą inne, że nie będą nudne? Odwiedź nasz sklep 👇
ZOBACZ WSZYSTKIE POMOCE DYDAKTYCZNE